Jeep zaprezentował ekstremalną wersję Wranglera. Rubicon 392 to auto jedyne w swoim rodzaju.
Jeep Wrangler Rubicon 392
Jeep Wrangler Rubicon to najbardziej terenowa wersja tego - już z założenia terenowego - modelu. Teraz Amerykanie postanowili tę rasową terenówkę wyposażyć, w bardzo mocny silnik, dzięki któremu Wrangler będzie mógł stawać w szranki ze sportowymi samochodami, którym królestwem są utwardzone drogi.
Tak powstał Jeep Wrangler Rubicon 392. Liczba w nazwie to nic innego jak pojemność silnika wyrażona w calach sześciennych. Po przeliczeniu na ccm okazuje się, że źródłem mocy jest jednostka V8 o pojemności 6,4 l!
Jeep Wrangler Rubicon 392
Jest to wolnossący silnik HEMI, który generuje 477 KM i 637 Nm momentu obrotowego. Tym samym Rubicon 392 staje się najmocniejszym Wranglerem w historii. Duże, ciężkie i kwadratowe auto rozpędza się do 60 mil/h (97 km/h) w zaledwie 4,5 s!
Potężny moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów, którą wyposażono w możliwość ręcznej, sekwencyjnej zmiany przełożeń, za pomocą łopatek przy kierownicy.
Jeep Wrangler Rubicon 392
Mimo sportowych osiągów, Wrangler Rubicon 392 pozostaje samochodem terenowym, a zdolnościami jazdy w terenie nawet pokonuje "zwykłe" wersje Wranglera. Dzieje się tak nie tylko za sprawą wysokiego momentu obrotowego, ale również podniesionemu o 5 cm zawieszeniu czy potężnym, terenowym, 33-calowym oponom zakładanym na 17-calowe felgi.
Wyższe zawieszenie oznacza znacznie lepsze kąty - natarcia, zejścia i rampowy oraz większą głębokość brodzenia.
Układ napędu wszystkich kół 4x4 Selec-Trac typu "full-time" oparty jest o aktywną skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1. Pozwala ona na wybór jednego z czterech trybów jazdy: 4WD Auto/4WD High/Neutral/4WD Low.
Niestety, Jeep nie przewiduje sprzedaży Wagnlera Rubicon 392 w Europie.