chceauto.pl
x
Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa!

Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-07-07
Afera z oszustwami spalinowymi Volkswagena nie tylko wpędziła niemiecki koncern w największe kłopoty w historii. Sprawiła również, że głośno zaczęło się mówić o największym kłamstwie współczesnej motoryzacji - zużyciu paliwa.

Pomiar drogowy
Pomiar drogowy
Przypomnijmy, że od zużycia paliwa wprost proporcjonalnie zależy emisja CO2. A od emisji CO2 - podatki, które nakładane są na samochody, nie tylko w momencie zakupu, ale i eksploatacji. Tak jest przynajmniej w całej "cywilizowanej" części Europy (czytaj: w Polsce nie).

Ponadto Unia Europejska narzuca na producentów coraz bardziej ostre limity emisji spalin, dochodząc do poziomu, którego nie da się już spełnić...

Jak więc ominięto prawo? W życie wszedł nowy sposób pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin. Nie na drodze, ale w symulowanym cyklu - na hamowni, gdzie trafiały specjalnie przygotowane samochody, z przepompowanymi oponami, specjalnie dobranymi (pod cykl) przełożeniami skrzyni biegów, uruchamiane bez klimatyzacji...

Wyniki pomiarów
Wyniki pomiarów
Szybko okazało się - i stało tajemnicą poliszynela - że wyniki z cyklu pomiarowego nie są do uzyskania w normalnej jeździe. I że różnice zaczynają sięgać absurdalnego poziomu 50 procent.

Wreszcie, jako pierwszy "dość" powiedział koncern PSA (Peugeot-Citroen), który przy współpracy organizacji pozarządowych i pod okiem zewnętrznego audytora, przeprowadził drogowe testy produkowanych przez siebie pojazdów.

Wyniki pomiarów
Wyniki pomiarów
Podczas testów w samochodzie oprócz kierowcy znajdował się pasażer, bagażnik był załadowany, a klimatyzacja włączona. Samochody pokonały 25 km w ruchu miejskim, 39 km - na drogach pozamiejskich i 31 km - w ruchu autostradowym.

Koncern upublicznił właśnie wyniki pomiarów - prezentujemy je w tabelkach. Od razu można zauważyć, że różnice w stosunku do oficjalnych danych mieszczą się w granicach 1,5-2,5 l. Problem jest tylko taki, że przy danych oficjalnych na poziomie 4 litrów, daje to kłamstwo rzędu 50 procent!

Do końca roku na stronach internetowych marek należących do PSA (Peugeot, Citroen, DS) pojawią się kalkulatory, które w oparciu o informacje o sposobie jazdy kierowcy przeliczą spalanie "papierowe" na rzeczywiste.

Przypomnijmy, że zapadła już decyzja, że w ciągu najbliższych dwóch lat testy drogowe zastąpią te na hamowni i staną się powszechnie obowiązującą normą. Tylko co wtedy stanie się z normami emisji CO2?!


Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa! - GALERIA ZDJĘĆ

Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa!Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa!Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa!Koniec kłamstw. Oto prawdziwe zużycie paliwa!

Zobacz także

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny 2023-04-14

Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023...
Volkswagen reaktywuje markę Scout

Volkswagen reaktywuje markę Scout 2022-05-13

Volkswagen ogłosił, że wprowadzi na rynek w USA pickupa i dużego SUV-a o napędzie elektrycznym. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą grupy VW podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia. Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam...
Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii

Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii 2022-03-23

Seat i Grupa Volkswagen planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii. Byłaby to największa pojedyncza inwestycja przemysłowa w historii tego kraju. "Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Volkswagen ID.5  Ruszyła seryjna produkcja

Volkswagen ID.5 Ruszyła seryjna produkcja 2022-01-28

Volkswagen rozpoczął produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX. Oznacza to zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ta od dawna działająca fabryka w zachodniej Saksonii jest pierwszym dużym zakładem,...
Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie

Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie 2022-01-25

W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS