Po 12 latach Maserati kończy produkcję GranTurismo. Z tej okazji powstał specjalny egzemplarz tego modelu.
Maserati GranTurismo Zeda
Maserati GranTurismo zadebiutowało w 2007 roku, w 2009 roku do coupe dołączył kabriolet o nazwie GranCabrio. A dekada w motoryzacji to, szczególnie w dzisiejszych czasach, naprawdę dużo czasu.
Tak GranTurismo, jak GranCabrio napędzane były pochodzącym od Ferrari silnikiem 4.7V8, który generował 460 KM i 520 Nm. W toku produkcji oba modele systematycznie modernizowano, ostateczną wersję pokazano w zeszłym roku.
Maserati GranTurismo Zeda
]W sumie od debiutu sprzedano ponad 40 tysięcy egzemplarzy obu modeli: 28 805 sztuk GranTurismo i 11715 GranCabrio.
By uczcić ostatni dzień produkcji Włosi przygotowali specjalny egzemplarz nazwany GranTurismo Zeda ("Z" w dialekcie używanym w okolicach Modeny). Wyróżnia się on specjalnym niebiesko-białym malowanie, które symbolizuje ewolucję modelu i ma stanowić łącznik między obecnym samochodem a jego przyszłym następcą.
Maserati GranTurismo Zeda
A co po GranTurismo? Natychmiast po zakończeniu produkcji w Modenie Włosi rozpoczęli modernizację zakładu, by przygotować go do produkcji nowego modelu. Ma to być supersportowe auto, które zostanie zaprezentowane już w przyszłym roku, a którego nazwy jeszcze nie ujawniono. Samochód będzie dostępny jako coupe oraz kabriolet, przy czym ta druga wersja pojawi się 2021 roku.
Również do 2021 roku będziemy musieli poczekać na następcę GranTurismo. Z kolei nowe GranCabrio zadebiutuje w 2022 roku. Oba modele będą produkowane w Turynie i będą pierwszymi samochodami w historii Maserati dostępnymi również w wersji całkowici elektrycznej!
Nie da się ukryć, że jesteśmy świadkami największych zmian w historii motoryzacji...