Mercedes wyprzedził Audi w walce o tytuł największego producenta samochodów segmentu premium. Ale tytuł lidera od wielu już lat dzierży BMW.
BMW serii 3
Sprzedaż BMW w zeszłym roku wzrosła o 5,2 proc, osiągając poziom 1,91 mln samochodów. To wystarczyło, by utrzymać pozycję lidera, jednak konkurencja jest coraz bliżej.
Mercedes sprzedał w 2015 roku 1,87 mln aut, notując wzrost o niebagatelne 13 proc. Dzięki temu wyprzedził Audi, którego sprzedaż również wzrosła, ale tylko o 3,6 proc, do poziomu 1,80 mln samochodów.
Nowy Mercedes klasy E
Dla BMW przeszło 5-procentowy wzrost jest najgorszym wynikiem od 2009 roku. Natomiast Mercedes zbiera plony odświeżenia gamy modelowej. Sprzedaż ruszyła z kopyta szczególnie na rynku chińskim, gdzie wzrost sięgnął 33 proc!
A warto przypomnieć, że na salonie w Detroit zadebiutowała niedawno nowa generacja jednego z najważniejszych modeli Mercedesa, czyli klasy E. To ma być główna broń marki w tym roku, która ma wspomóc głównego bestsellera, czyli klasę C. Sprzedaż tego ostatniego modelu w zeszłym roku wzrosła aż o 40 proc, do niespełna 444 tys. aut.
Audi A4
Miniony rok za porażkę może uznać Audi, które utrzymywało drugą pozycję w rankingu sprzedaży i wyprzedzało Mercedesa nieustannie od 2010 roku. Na wyniku zaważył spadek sprzedaży w Chinach (1,4 proc), marka zmaga się również z konsekwencjami afery dotyczej oszustw przy pomiarach emisji spalin w grupie Volkswagena.
Dla porównania, sprzedaż BMW w Chinach wzrosła w zeszłym roku o 1,7 proc.
W 2014 roku liderem w segmencie premium było BMW z wynikiem 1,81 mln sprzedanych aut, Audi zajmowało drugie miejsce (1,74 mln), a Mercedes - trzecie (1,65).
Czy w tym roku Mercedes pokona BMW? Nie jest to wcale wykluczone, tym bardziej, że koncern z Bawarii nie zaplanował na najbliższe miesiące dużych premier.