Pod koniec ubiegłego roku Lamborghini zaprezentowało Aventadora S, czyli zmodernizowaną wersję Aventadora. Wówczas jednak zmiany objęły wyłącznie coupe, na odświeżonego roadstera musieliśmy poczekać ponad pół roku.
Lamborghini Aventador S Roadster
Lamborghni Aventador S Roadster napędzany jest umieszczonym centralnie silnikiem V12 o pojemności 6,5 l, mocy 740 KM i momencie obrotowym 690 Nm. Jednostka napędowa może osiągnąć maksymalną prędkość 8500 obr/min (wcześniej było to 8350 obr/min). Maksymalna moc osiągana jest przy 5500 obr/min.
Jednostka napędowa współpracuje z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów ISR, która zmienia przełożenia w ciągi 50 ms. Za jej pośrednictwem moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła. Standardem jest aktywne zawieszenie i układ czterech skrętnych kół.
Lamborghini Aventador S Roadster
Samochód osiąga 100 km/h w równe 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 350 km/h.
Wyhamowanie z takiej prędkości nie jest łatwe. Zadaniem tym obarczono standardowo ceramiczne tarcze hamulcowe. Auto porusza się na oponach Pirelli P Zero (przednie koła mają średnicę 20, a tylne - 21 cali).
Lamborghini Aventador S Roadster
Aventador S Roadster zmienił się nieco stylistycznie. Nowy model otrzymał nowy przedni zderzak, z tyłu standardem jest regulowany spojler. Dzięki nim samochód ma cechować znacznie większym poziom docisku od poprzednika.
Pokrywą centralnie umieszczonego silnika wykonano z włókna węglowego, opcjonalnie można zamówić przeźroczyste wstawki, pozwalające obserwować jednostkę napędową. Włóknem węglowym wzmocniono wykonane z tworzywa demontowalne panele dachowe. Tylna szyba jest elektrycznie sterowana i pełni rolę deflektora.
Pierwsi nabywcy Lamborghini Aventador S Roadster odbiorą swoje samochody w lutym przyszłego roku. Ceny w Europie startują od 313 666 euro netto. Daje to jakieś 1,3 mln zł...