Przy okazji uroczystej premiery, zorganizowanej w siedzibie marki we włoskim w Sant’Agata Bolognese, poznaliśmy też najważniejsze dane techniczne i osiągi nowego włoskiego suva.
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus mierzy dokładnie 5112 mm długości, 2016 mm szerokości i 1638 mm wysokości. Rozstaw osi to 3003 mm, co oznacza, że nowy pojazd jest pod każdym względem większy od Mercedesa GLE Coupe. Masa własna – niespełna 2200 kg – oznacza, że auto jest też lżejsze od konkurencyjnego Porsche Cayenne, który bazuje na tej samej platformie podłogowej MLB. Urus może się pochwalić praktycznym bagażnikiem o objętości 616 l (1596 l po złożeniu tylnych siedzeń).
Lamborghini Urus
Standardowo auto oferowane będzie na 21-calowych obręczach kół z oponami Pirelli P-Zero Corsa. Lista opcji obejmuje również obręcze w rozmiarze 22 i 23 cali. Podstawowy układ hamulcowy korzysta z przednich tarcz o średnicy 17,3 cala i 10-tłoczkowych zacisków hamulcowych na każdym z przednich kół. W Urusie znajdziemy też - znaną z modelu Aventador S - tylną oś skrętną.
Lamborghini Urus
W liniach nadwozia zauważyć można wiele nawiązań do współczesnych produktów włoskiej marki pokroju Lamborghini Aventador czy Huracan. Oprócz charakterystycznych ostrych linii chodzi też m.in. o stosunek powierzchni przeszkolonej (kabiny) do pozostałej części nadwozia wynoszący 2/3 stali i 1/3 okien.
Lamborghini Urus
Najważniejsze kryje się pod maską. Auto napędzane jest opracowanym przez Lamborghini doładowanym (twin turbo) silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Jednostka generuje moc równych 650 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Standardowe wyposażenie obejmuje oczywiście napęd na obie osie. W przekazywaniu momentu napędowego na koła pośredniczy klasyczna, hydrauliczna (ze sterowaniem elektronicznym), automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach. Standardowo moc rozdzielana jest w proporcjach 40:60 z przewagą osi tylnej. W zależności od warunków na tylną oś trafić może maksymalnie 87 proc. mocy, na przednią – do 70 proc.
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s i osiąga prędkość maksymalną 305 km.h. Przyspieszenie do 200 km/h ze startu stojącego zajmuje autu 12,8 s. Kierowca ma do dyspozycji sześć trybów jazdy: Strada, Sport, Corsa, Neve (śnieg), Terra (terenowy) i Sabbia (piasek) oraz tryb ustawień spersonalizowanych - Ego. Po wybraniu Neve, Terra lub Sabbia aktywne zawieszenie zwiększy prześwit w celu uzyskania lepszych właściwości terenowych. Tryby: Strada, Sport i Corsa opracowano z myślą o ulicznej lub torowej eksploatacji.
Ceny Lamborghini Urus w konfiguracji na rynki Starego Kontynentu startują od 171,429 euro. Pierwsze auta trafić mają do nabywców wiosną przyszłego roku.