W ostatnich latach klienci mocno odwrócili się od sedanów, a wiele firm zakończyło ich produkcję, zastępując crossoverami i SUV-ami. Sedany bronią się jeszcze w segmencie premium, ale i tu czuć zmianę preferencji zakupowych, np. sprzedaż SUV-ów Lexusa stoi na wielokrotnie wyższym poziomie niż sedanów. Dlatego jeśli ktoś chciałby kupić japońskiego sedana segmentu E, to może być ostatnia chwila.
- Lexus ES w ofercie Final Edition
- Lexus ES z dużymi obniżkami cen
Lexus ES w ofercie Final Edition
exus ES siódmej generacji debiutował w 2018 roku i ta właśnie generacja była pierwszą, która oficjalnie pojawiła się w Europie - Japończycy zdecydowali, że ES zastąpi podobnego rozmiarami GS-a. Teraz Lexus informuje, że do salonów wjeżdża GS Final Edition, a to niechybny znak, że ten sedan wkrótce zniknie ze sprzedaży. Czy pojawi się nowa generacja, czy też Lexus postawi na SUV-y? Tego na razie nie wiadomo.

Lexus ES
Lexus ES Final Edition to limitowana seria ostatnich egzemplarzy. Samochód oferuje bogate wyposażenie i jest napędzany przez układ hybrydowy. Wykorzystuje on pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, który wspierany jest przez silnik elektryczny. Moc sumaryczna układu to 218 KM.
Dla aut z 2024 roku produkcji obniżono ceny, a czas oczekiwania na zamówiony egzemplarz jest bardzo krótki.

Lexus ES
Lexus ES z dużymi obniżkami cen
Najwięcej można zyskać decydując się na ES-a w wersji Business Edition. W ofercie "Final Edition" samochód kosztuje 209 tys. zł, czyli 67,5 tys. zł mniej od ceny katalogowej.
Blisko pięciometrowy sedan Lexusa w tym wariancie ma bogate wyposażenie. Standardem są m.in. elektrycznie regulowana i podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z tapicerką Tahara, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją i asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 18-calowe felgi aluminiowe, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania, system monitorowania martwego pola i elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą.

Lexus ES
Lexus przygotował też kompletną ofertę finansowania modelu ES. Auto w wersji Business Edition w Najmie KINTO One dla firmy kosztuje 1190 zł netto miesięcznie przy trzyletniej umowie, 15-procentowej wpłacie własnej oraz z rocznym limitem przebiegu na poziomie 10 tys. km. Przedsiębiorcy mogą także skorzystać z Leasingu KINTO One z miesięczną ratą od 1290 zł netto.

Lexus ES
Dla osób prywatnych przeznaczony z kolei jest leasing konsumencki KINTO One. Miesięczna rata brutto wynosi 1587 zł, gdy umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem następujących parametrów: 36 miesięcy trwania kontraktu, 15% opłaty wstępnej, 10 tys. km limitu rocznego przebiegu.