Lexus LBX debiutuje w Polsce. Ten mały, miejskie crossover będzie najtańszym modelem japońskiej marki, jego ceny zaczynają się od 150 tys. zł..
Lexus LBX
LBX jest pierwszym modelem Lexusa, który powstał na zmodyfikowanej platformie GA-B. Auto ma niewielie wymiary: mierzy 419 cm długości, 182,5 cm szerokości oraz 154,5 cm wysokości, a rozstaw osi to 258 cm.
LBX jako pierwszy Lexus korzysta z nowego napędu hybrydowego z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l. Łączna moc układu wynosi 136 KM/100 kW, a maksymalny moment obrotowy to 185 Nm. Samochód dostępny jest w wersji z napędem na koła przednie lub z napędem na cztery koła E-FOUR.
Pierwsze zamówione egzemplarze dotrą do klientów w pierwszym kwartale 2024 roku.
Lexus LBX
Lexus LBX w standardzie ma dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3. Tak wyposażony Lexus LBX kosztuje 149 900 zł i ma 17-calowe, felgi aluminiowe oraz napęd na przód.
Podstawową odmianę miejskiego crossovera można doposażyć w pakiet Comfort (13 000 zł). Obejmuje on podgrzewane fotele przednie, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania, spryskiwacz kamery cofania, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, inteligentny kluczyk, bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do telefonu, po dwa wejścia USB z przodu i tyłu auta, a także pakiet systemów bezpieczeństwa rozszerzony o układ monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system monitorowania kierowcy (PCS+D), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji (SEA) oraz tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL).
Lexus LBX
LBX w wersji Elegant ma 18-calowe felgi, we wnętrzu zastosowano tapicerkę ze skóry syntetycznej w kolorach Ammonite Sand lub Dark Forest, a opcjonalnie dostępna jest też czarna skóra syntetyczna z perforacją i czerwonymi przeszyciami. LBX Elegant kosztuje od 167 900 zł w wersji z napędem na przód oraz od 177 900 zł z napędem E-FOUR.
LBX Emotion ma z kolei dwukolorowe malowanie nadwozia, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, 18-calowe felgi z maszynowym wykończeniem, tapicerkę ze skóry syntetycznej z perforacją i czerwonymi przeszyciami. Ta odmiana kosztuje od 171 900 zł z napędem na przód oraz od 181 900 zł z napędem E-FOUR.
Zarówno w LBX Elegant jak i LBX Emotion standardem jest dodatkowe ogrzewanie, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele typu Sporty, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, a fotel pasażera regulowany jest na wysokość. Auto ma czujniki deszczu i zmierzchu, czujniki parkowania, kamerę cofania ze spryskiwaczem, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz jednokolorowe oświetlenie nastrojowe ambient.
Lexus LBX
Pakiet systemów bezpieczeństwa w LBX Elegant i LBX Emotion zawiera również system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system monitorowania kierowcy (PCS+D), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji oraz tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL).
Do obu wersji można zamówić pakiet Tech (12 000 zł), który obejmuje 12,3-calowy wirtualny kokpit, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, system nanoe™ X, inteligentny kluczyk oraz po dwa wejścia USB z przodu i z tyłu kabiny.
Wersje Relax i Cool oferują jeszcze wyższy poziom wyposażenia. We wnętrzu LBX-a Relax znajdziemy tapicerkę z naturalnej skóry półanilinowej w kolorach Black lub Saddle Tan. Można wybrać jeden z dziewięciu jednobarwnych lakierów nadwozia, a 18-calowym felgom nadano połysk. LBX Relax z napędem na koła przednie kosztuje od 188 900 zł, a z napędem E-FOUR od 198 900 zł.
LBX Cool ma bardziej dynamiczny charakter, który z zewnątrz podkreśla dwukolorowe malowanie nadwozia (osiem wariantów do wyboru), przyciemniane szyby tylne oraz maszynowo wykończone 18-calowe felgi aluminiowe, a do wykończenia tapicerki zastosowano zamsz Ultrasuede w kolorystyce Black & Dark Grey z przeszyciami Copper. LBX Cool z napędem na przód został wyceniony na 192 900 zł, a z napędem E-FOUR 202 900 zł.
Wyposażenie modeli LBX Relax i LBX Cool obejmuje wszystkie elementy z poziomu Elegant lub Emotion z pakietem Tech i zawiera także oświetlenie ambientowe w 50 barwach. Do obu wersji można zamówić pakiet Premium (5 000 zł), który obejmuje adaptacyjne reflektory Full LED L-Shape (AHS), LED-owe światła przeciwmgielne oraz funkcję doświetlania zakrętów.
Lexusa LBX można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów w pierwszym kwartale 2024 roku.