2024 rok był dla Lexusa najlepszym, odkąd marka rozpoczęła sprzedaż w Europie. Od stycznia do grudnia sprzedano rekordowe 88 184 samochody, co jest wynikiem aż o 20 proc lepszym niż rok wcześniej. Marka umocniła swoją pozycję w tym regionie, osiągając najlepszy w historii udział w rynku (2,5 proc).
- Jeśli Lexus to hybrydowy
- Lexus NX i Lexus LBX to bestsellery
- Lexus ES najpopularniejszym sedanem
Jeśli Lexus to hybrydowy
Zdecydowana większość nabywców, bo aż 91 proc, wybrała napęd hybrydowy, w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) ten odsetek sięgnął 99 proc - w sumie w 2024 roku w Europie sprzedano 74 227 Lexusów z napędem hybrydowym (również plug-in).
Wciąż na niskim poziomie znajduje się sprzedaż aut elektrycznych. Lexus ma w gamie dwa takie modele - RZ i UX 300e i chociaż ich sprzedaż rok do roku zwiększyła się o 24 proc, to sumarycznie sięgnęła liczby tylko 5861 aut.
Lexus NX
Co ciekawe, tańszy UX cieszy się znacznie mniejszym powodzeniem (1860 egzemplarzy) niż oferowany w dwóch wariantach mocy (204 KM i 313 KM) wyraźnie droższy RZ, który znalazł 4001 nabywców.
Lexus NX i Lexus LBX to bestsellery
Sprzedaż marki w Europie napędzają crossovery i SUV-y. Niezmiennie najpopularniejszym modelem Lexusa w tym regionie jest NX. W 2024 roku sprzedano 26 635 egzemplarzy tego modelu, a blisko dwie trzecie kupujących zdecydowało się na klasyczną hybrydę (16 841 egz.). NX 450h+, czyli pierwsza hybryda plug-in w historii marki, znalazł 9182 nabywców i jest najpopularniejszym autem Lexusa, które umożliwia ładowanie prądu z gniazdka.
Lexus LBX
LBX został doskonale przyjęty przez europejskich klientów. Napędzany przez hybrydę o mocy 136 KM miejski crossover pojawił się w salonach Lexusa wczesną wiosną, a do grudnia sprzedano 23 018 egzemplarzy tego najtańszego w gamie Lexusa modelu. Dzięki temu LBX stał się drugim najpopularniejszym modelem marki w Europie, ustępując tylko NX-owi.
Lexus LBX
Lexus ES najpopularniejszym sedanem
Za modelami NX i LBX uplasował się, reprezentujący segment E, RX z wynikiem 13 772 sprzedanych egzemplarzy. 6215 klientów wybrało auta z klasyczną hybrydą (wersje RX 350h i RX 500h), a 4427 aut to RX 450h+, czyli hybryda plug-in.
Lexus RX
Europejczycy kupili też 10 959 egzemplarzy modelu UX, w którym wprowadzono hybrydę piątej generacji o mocy 199 KM. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się 8841 kupujących, a 1860 sprzedane auta to UX 300e, czyli wersja elektryczna.
Lexus UX
Lexus ES utrzymał status najpopularniejszego modelu z klasycznym nadwoziem. Z 5136 sprzedanych w 2024 roku aut zdecydowana większość (4578 egz.) to samochody hybrydowe. Jak widać, w Europie Lexus SUV-ami stoi.