Lexus UX to jeden z najważniejszych modeli marki na europejskim rynku. Samochód debiutował na salonie w Genewie w marcu 2018 roku. Od początku model ten był oferowany z napędem spalinowym i jako pełna hybryda (UX 250h), a w 2020 roku pojawiła się, stanowiąca jednak raczej ciekawostkę, wersja z napędem elektrycznym (UX 300e). Pod koniec 2023 roku z oferty wycofano samochody z silnikiem benzynowym, a dziś w Polsce nie da się kupić również wersji bateryjnej.
- W Polsce sprzedano 10 tys. Lexusów UX
- Te wersje Lexusa UX Polacy wybierają najczęściej
- Lexus UX F SPORT Design taniej o 40 tys. zł
W Polsce sprzedano 10 tys. Lexusów UX
W 2024 roku Lexus UX przeszedł dużą modernizację, w wyniku której zyskał hybrydę piątej generacji o mocy 199 KM (UX 300h), udoskonalony napęd na cztery koła E-FOUR, poprawiony układ jezdny, a także najnowszą odsłonę pakietu systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Lexus Safety System +3. Dziś 300h to jedyna wersja napędowa Lexusa UX dostępna w sprzedaży.
W polskich salonach Lexus UX zadebiutował w 2019 roku i z miejsca stał się jednym z czołowych graczy w konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów segmentu premium. Na naszym rynku sprzedano już 10 tys. egzemplarzy tego crossovera. To trzeci samochód marki po modelach NX i RX, który przekroczył tę barierę.

Lexus UX
Te wersje Lexusa UX Polacy wybierają najczęściej
74 proc. kupionych w Polsce Lexusów UX miało napęd hybrydowy, a w rekordowym dla UX-a 2023 roku z salonów wyjechało 2490 egzemplarzy tego modelu.
Jubileuszowy UX numer 10 000. w Polsce trafił do klienta flotowego. To hybrydowy crossover z napędem na przód w bogato wyposażonej wersji F SPORT Design. Samochód ma czarny metaliczny lakier oraz wnętrze ze skóry ekologicznej w tonacji Hazel.

Lexus UX
Obecnie hybrydowego Lexusa UX 300h można zamówić z napędem na przód lub z napędem na cztery koła E-FOUR. Samochód dostępny jest w sześciu wersjach wyposażenia – Elegance, Business, F SPORT Design, Prestige, F SPORT i Omotenashi. W palecie lakierów jest 12 kolorów, a dla wersji F SPORT Design i F SPORT dostępne są również cztery warianty dwukolorowego malowania nadwozia z czarnym dachem oraz trzy propozycje, w który na czarno pomalowany jest nie tylko dach, ale także słupki A i C oraz lusterka.
Wykończenie wnętrza obejmuje 12 różnych konfiguracji.
Polscy klienci najchętniej zamawiają Lexusa UX 300h z napędem na przód (78 proc. aut), a najpopularniejszą wersją wyposażenia jest F SPORT Design (75 proc.) przed odmianą Business z pakietem Tech (11 proc.) oraz wersją Prestige (5 proc).

Lexus UX
Z gamy lakierów najczęściej wybór pada na kolor szary (Sonic Titanium), na który decyduje się 19 proc. kupujących. Dużą popularnością cieszą się też zielony (Terrane Khaki - 18 proc) oraz kolejny odcień szarego - Sonic Grey (13 proc.). Zdecydowana większość klientów zamawia Lexusa UX z klasycznym czarnym odcieniem tapicerki (55 proc. zamówień), a 35 proc. kupujących wybiera kolorystykę Hazel.

Lexus UX
Lexus UX F SPORT Design taniej o 40 tys. zł
W najpopularniejszym wariancie F SPORT Design samochód jest wyposażony w pakiet stylistyczny F SPORT wraz z 18-calowymi felgami aluminiowymi F SPORT. We wnętrzu mamy 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego z wbudowaną nawigacją, 10 głośników, ładowarkę indukcyjną do telefonów oraz tapicerkę ze skóry syntetycznej, a kierownica i fotele są podgrzewane.
Obecnie Lexus UX 300h F SPORT Design z napędem na przód kosztuje 182 tys. zł, czyli 38 tys. zł mniej od ceny katalogowej. W przypadku samochodu z napędem E-FOUR cena wynosi 190 tys. zł (40 tys. zł mniej od ceny katalogowej).