Podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed miała miejsce europejska premiera prototypowego Lexusa Electrified Sport Concept. Tym modelem marka zaprezentowała swoją wizję elektrycznych samochodów sportowych oraz pokazała, jak może wyglądać jej przyszłość, gdy będzie oferować auta segmentu premium wyłącznie z napędem elektrycznym.
Lexus Electrified Sport Concept
Lexus Electrified Sport Concept był najważniejszym elementem wystawy Electric Avenue, na której prezentowano lokalnie bezemisyjne pojazdy. Samochód stylistyką nawiązuje do kultowego już modelu LFA. Ten kultowy dziś, napędzany silnikiem V10 o mocy 560 KM pojazd, produkowany był tylko przez dwa lat, od grudnia 2010 do grudnia 2012 roku. Przez ten czas powstało zaledwie 500 egzemplarzy.
Lexus Electrified Sport Concept
Lexus Electrified Sport Concept, ze względu na elektryczny napęd dał stylistom nowe możliwości. Za sprawą umieszczenia baterii w podłodze oraz silników przy kołach, nadwozie mogło zyskać niemal dowolny kształt. Lexus spodziewa się, że auto będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w nieco powyżej 2 sekund, a dzięki zastosowaniu baterii ze stałym elektrolitem zasięg ma wynosić ponad 700 km.
Lexus na wystawie Electric Avenue zaprezentował nie tylko wizję przyszłości, ale też aktualne elektryczne modele – SUV-a RZ 450e oraz miejskiego crossovera UX 300e.
Lexus Electrified Sport Concept
Lexus RZ 450e miał światową premierę w kwietniu, a jeszcze w tym roku rozpocznie się przyjmowanie zamówień na ten model. Ten SUV jest pierwszym zbudowanym od podstaw elektrycznym autem marki. Wykorzystuje opracowaną przez koncern Toyota modułową płytę dla pojazdów e-TNGA, która zapewnia wysoką sztywność nadwozia oraz nisko położony środek ciężkości, dzięki zlokalizowaniu baterii między osiami, w podłodze. Dzięki dużemu rozstawowi osi kabina jest bardzo przestronna. Mocna bateria litowo-jonowa jest integralną częścią podwozia i umieszczono ją pod podłogą.
UX 300e to elektryczna odmiana miejskiego crossovera. Zaprezentowany w 2020 roku model był pionierem strategii Lexus Electrified. Napęd elektryczny wykorzystuje baterię litowo-jonową, która umieszczona została pod podłogą, dzięki czemu utrzymano nisko położony środek ciężkości. Elektryczny silnik wytwarza 204 KM/150 kW, a auto może przejechać do 315 km (w cyklu mieszanym WLTP).