Zaprezentowany w 2020 roku Lexus UX 300e to pierwszy elektryczny model japońskiej marki. Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy tego auta, a blisko połowa z nich trafiła na europejskie drogi.
UX 300e z roku modelowego 2023 otrzyma szereg poprawek. Najważniejszą jest zupełnie nowa bateria, dzięki której zasięg auta zwiększył się aż o 40%, co pozwala na przejechanie nawet 450 km. UX 300e ma też udoskonalony układ jezdny i kierowniczy.
Lexus UX 300e
Dzięki zastosowaniu zupełnie nowej baterii zasięg Lexusa UX 300e zwiększy się znacząco - do nawet 450 km (w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP) w aucie wyposażonym w 17-calowe koła lub 440 km z kołami 18-calowymi. Pojemność baterii wzrosła z 54,3 kWh do 72,8 kWh. Moc maksymalna silnika elektrycznego wynosi 150 kW (204 KM), a maksymalny moment obrotowy 300 Nm.
Zmianom poddano też nadwozie oraz układ jezdny. Poprawiono pracę elektrycznego wspomagania kierownicy, a także stuningowano amortyzatory.
UX 300e, podobnie jak wersje benzynowe i hybrydowe standardowo będzie wyposażony w zupełnie nowy system multimedialny Lexus Link lub Lexus Link Pro, który pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjny, funkcjonalny i dostosowany do potrzeb kierowcy. W zależności od wersji ekran dotykowy ma teraz 8 lub 12,3 cala i został umieszczony 143 mm bliżej kierowcy, dzięki czemu jego obsługa jest łatwiejsza.
Przeprojektowano też konsolę środkową – w miejscu touchpada umieszczono m.in. przyciski do obsługi podgrzewania foteli. Auto wyposażono w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C, a także podświetlaną półkę na telefon.
Lexus UX 300e
Ważnym elementem nowego systemu multimedialnego jest asystent głosowy Lexus Concierge wywoływany komendą „Hey Lexus”. Przy pomocy instrukcji głosowych można wykonywać połączenia telefoniczne, sterować systemem audio i klimatyzacją czy przeszukiwać internet. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto™, a przy pomocy aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.
Standardem w UX-ie 300e jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z internetem, więc jest w stanie uzyskać informacje np. o cenach na stacjach paliw, jeśli są dostępne. Auto z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.
Lexus UX 300e ma teraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5 z udoskonalonym systemem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z asystentem skrętu na skrzyżowaniu (ITA), który pomaga w bezpiecznym wykonaniu manewru, a także z funkcją wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), która pomaga ominąć przeszkodę bez opuszczania swojego pasa ruchu. Aktywny tempomat zyskał funkcję redukcji prędkości w zakręcie, by dostosować prędkość do optymalnego toru jazdy.
Do palety lakierów UX-a 300e dołączył Sonic Platinum, a wnętrze można będzie zamówić w nowej kolorystyce Hazel, która dostępna jest z tapicerką z tkaniny oraz ze skóry naturalnej. Perforowana tapicerka skórzana ma nowe przeszycie Kagome inspirowane tradycyjnym japońskim splotem koszykowym, a tekstura deski rozdzielczej ma wygląd tradycyjnego japońskiego papieru Washi.
Pierwsze egzemplarze nowego UX-a 300e trafią do europejskich salonów w maju 2023 roku.