Lexus chce zwiększyć sprzedaż samochodów niskoemisyjnych. Stąd zdecydował się na duże obniżki cen modeli NX i RX, prz czym dotyczą one wyłącznie napędu hybrydowego typu plug-in.
- Jakie są zalety napędu plug-in hybrid?
- Lexus NX 450h+ od 287 300 zł
- Lexus RX 450h+ od 349 400 zł
- Lexus NX 450h+ z 2024 roku od 269 300 zł
Jakie są zalety napędu plug-in hybrid?
W teorii napęd hybrydowy typu plug-in ma łączyć zalety napędu elektrycznego i spalinowego. Idea jest prosta - naładowana codziennie bateria powinna wystarczyć np. na codziennie dojazdy do pracy, natomiast gdy trzeba ruszyć w dalszą podróż, do akcji wchodzi silnik spalinowy.
Dziś hybrydy mogą na prądzie pokonać nawet 100 km, więc więc taki plan jest realny. Oczywiście pod warunkiem, że mamy w domu gniazdko, do którego będziemy mogli podłączyć samochodów i zostawić na nocne ładowanie. Inaczej hybryda plug-in sensu nie ma, po będziemy po prostu wozić niemal rozładowaną baterię.
Lexus NX 450h+ od 287 300 zł
Lexus NX 450h+ w napędzie plug-in hybrid wykorzystuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Benzynowa jednostka, generator oraz przedni i tylny silnik elektryczny współtworzą inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Łączna moc układu wynosi 309 KM/227 kW, a samochód jest w stanie pokonać nawet do 98 km w trybie elektrycznym. Baterię umieszczono pod podłogą, dzięki czemu bagażnik i zbiornik paliwa mają taką samą pojemność jak w klasycznej hybrydzie.
Lexus NX
Lexus obniżył ceny katalogowe tego modelu w każdej odmianie o 15 tys. zł, a przy zakupie auta można zyskać jeszcze 7,3 proc. w ramach Ekobonusu. NX 450h+ w dobrze wyposażonej wersji Prestige kosztuje po odliczeniu Ekobonusu 287 300 zł i w standardzie ma dwustrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza Nanoe X, podgrzewaną kierownicę, przednie fotele z elektryczną regulacją, kamerę cofania, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika sterowaną ruchem nogi, system multimedialny Lexus Link Connect z nawigacją w chmurze, a także pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +3.
NX 450h+ to także trzy topowe odmiany różniące się stylistyką. Uterenowiona wersja Overtrail z hybrydą plug-in kosztuje katalogowo 333 700 zł, usportowiony wariant F SPORT wyceniono na 336 500 zł, a najbardziej komfortowa wersja Omotenashi dostępna jest od 345 700 zł. Wszystkie ceny uwzględniają Ekobonus (7,3 proc).
Lexus NX
Lexus RX 450h+ od 349 400 zł
Lexus RX 450h+ jest w stanie pokonać w trybie EV do 70 km i może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym do prędkości 135 km/h. Układ ma te same parametry co w modelu NX. Większy RX 450h+ rozpędza się do 100 km/h w 6,5 s. Bateria również znajduje się w podłodze.
Lexus RX z 2025 roku z hybrydą plug-in dostępny jest w specjalnej ofercie promocyjnej, a korzystając z finansowania w ramach KINTO One dopłata względem RX 350h w tej samej wersji wynosi 100 zł netto miesięcznie. Gamę hybryd plug-in otwiera wersja Elegance, która kosztuje teraz 349 400 zł (53 500 zł mniej od ceny katalogowej).
Lexus RX
Najczęściej wybierany wariant Prestige z pakietem Technology został wyceniony na 390 100 zł (59 800 zł obniżki), a auto w standardzie ma m.in. 21-calowe felgi aluminiowe, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, 64-kolorowe oświetlenie ambient, a także pakiet systemów bezpieczeństwa rozszerzony o system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), systemy ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) i z tyłu pojazdu (RCTA), a także asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA).
Topowa odmiana Omotenashi została wyceniona na 414 400 zł (63 500 zł mniej od ceny katalogowej). W tej wersji auto ma zawieszenie adaptacyjne AVS, 21-calowe felgi aluminiowe Omotenashi, dynamiczne adaptacyjne światła drogowe BladeScan, tapicerkę ze skóry półanilinowej, fotele przednie regulowane w 10 kierunkach, a boczne fotele tylne mają podgrzewanie i wentylację. Wyróżnikiem tej odmiany jest ogrzewanie promiennikowe w pierwszym rzędzie oraz system audio klasy premium Mark Levinson z 21 głośnikami.
Lexus RX
Lexus NX 450h+ z 2024 roku od 269 300 zł
W salonach Lexusa wciąż można kupić ostatnie egzemplarze modelu NX 450h+ z 2024 roku. Samochód kosztuje teraz od 269 300 zł, a uwagę warto zwrócić na bogato wyposażoną wersję Prestige z pakietami Design oraz Tazuna. Auto, które w standardzie ma 20-calowe felgi aluminiowe, system mulimedialny Lexus Link Pro z 14-calowym wyświetlaczem, reflektory Quad LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi (AHS), skórzaną podgrzewaną kierownicę z panelem sterującym i wyświetlacz HUD na przedniej szybie kosztuje teraz 287 100 zł, czyli 57 tys. taniej.