Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
15 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lexus SC II 430 286 KM
Lexus SC
Lexus SC to luksusowe coupe, które zadebiutowało w 1991 roku. Samochód ten przetrwał w produkcji do roku 2000, a rok później pojawiła się druga generacja tego modelu.
Samochody te to prawdziwe rodzynki. Na ich zakup zdecydować mogą się głównie fascynacji marki. Problemem nie jest awaryjność, ale niewielka podaż, a także kłopoty z serwisowaniem (drogie części zamienne, brak zamienników).
Lexus SC II
Druga generacja Lexusa SC zasłynęła głównie tym, że ekipa brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego "Top Gear" uznała samochód za najgorsze auto w historii motoryzacji (model wyprzedził m.in Poloneza). Ta niezbyt pochlebna rekomendacja jest jednak całkowicie nieuzasadniona - samochód oferuje znakomite osiągi i pochwalić się może dużą niezawodnością. Model SC był pierwszym autem Lexusa, które wyposażone zostało w metalowy, składany automatycznie dach. Samochód oferowany był wyłącznie jako dwudrzwiowe coupe-cabrio napędzane benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4,3 l. Wbrew opiniom prowadzących Top Gear auto cieszy się świetną opinią. Narzekania dotyczą jedynie nieco zbyt miękkiego zawieszenia, które kłóci się odrobinę z wizerunkiem pojazdu sportowego. W Polsce trudno jednak traktować to w kategoriach wady. Niestety SC nie jest pojazdem tanim w zakupie i serwisowaniu. Wszystkie egzemplarze na polskim rynku pochodzą z prywatnego importu, wiele części zamiennych dostępnych jest jedynie w ASO. Przed zakupem dokładnie sprawdźmy stan karoserii - wiele aut trafiło do nas z USA gdzie nie kwalifikowały się już do napraw po tzw. "szkodach całkowitych".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-08-26