Mercedes, BMW i Audi. Tak prezentuje się pierwsza trójka najchętniej wybieranych przez Polaków marek premium w 2020 roku. Rynek tych pojazdów skurczył się o niecałe 5 proc. To zdecydowanie mniejsza strata niż zanotowali sprzedawcy marek popularnych. Liczba rejestracji nowych aut w Polsce zmalała w ostatnich dwunastu miesiącach o 22 proc.
Najpopularniejszym producentem premium od lat pozostaje w Polsce Mercedes-Benz. W ubiegłym roku na nowe auto z gwiazdą na masce zdecydowało 19 653 polskich nabywców (-7 proc. rok do roku). Ta statystyka nie obejmuje pojazdów dostawczych ani osobowych odmian klasy V.
Drugie miejsce, z wynikiem 18 290 rejestracji (-11,6 proc. rok do roku), zajęło BMW.
Trzecia pozycja przypadła Audi. Producent z Ingolstadt dostarczył polskim nabywcom 15 602 nowe auta poprawiając swój ubiegłoroczny wynik aż o 13,2 proc.
O dobrym roku mówić też może – sklasyfikowane na 4. miejscu – Volvo. Wynik 10 926 rejestracji jest zaledwie o pól procenta słabszy niż w roku 2020.
Pierwszą piątkę najpopularniejszych producentów segmentu premium zamyka Lexus. Dealerzy japońskiej marki śmiało mogą zaliczyć minionych dwanaście miesięcy do udanych. Rok 2020 zakończyli wynikiem 4450 rejestracji. To aż o 12,6 proc. lepszy rezultat, niż na koniec roku 2019!
Pozostała piątka z rankingu ”top ten” odnotowała wysokie, dwucyfrowe, spadki popytu. 6. w zestawieniu Mini osiągnęło 2 085 rejestracji (-12,8 proc. rok do roku), 7. Porsche - 1 591 rejestracji (-12,6 proc. rok do roku), 8. Land Rover – 1 281 rejestracji (-38,3 proc.), 9. Jaguar – 655 rejestracji (- 49 proc. rok do roku) i 10. DS – 271 rejestracji (-14,2 proc. rok do roku).