Rodzina modeli Maserati Trofeo liczy już trzy modele. Do zaprezentowanego w 2018 roku Levante Trofeo dołączyły właśnie dwa sedany - Ghibli i Quattroporte.
Maserati Quattroporte Trofeo
Wygląd Ghibli i Quattroporte Trofeo podkreślają elementy wzornictwa nawiązujące do wyścigów. Wloty powietrza, które znajdują się z przodu, z tyłu i na bokach, wykończone zostały włóknem węglowym o wysokim połysku. Dodatkowo te boczne otoczone są czerwoną obwódką i noszą nazwę Trofeo.
Maska modelu Ghibli jest wyposażona w dwa dodatkowe otwory wentylacyjne, które odprowadzają ciepło, a jednocześnie zapewniają mocniejszy dźwięk silnika.
A jest czego słuchać Pod maską nowych modeli Trofeo znajduje się bowiem pochodząca od Ferrari jednostka 3.8 V8 o mocy 580 KM i momencie 730 Nm. Silnik pozwala na osiągnięcie prędkości 326 km/h, co czyni z Ghibli i Quattroporte Trofeo najszybsze fabryczne sedany Maserati w historii.
Maserati Ghibli Trofeo
Potężny moment obrotowy trafia wyłącznie na 21-calowe koła tylne. Pośredniczy w tym ośmiobiegowa przekładnia automatyczna ZF. Dzięki mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu Ghbili Troefeo przyśpiesza do 100 km/h w 4,3 s, zaś większe Quattroporte Trofeo - w 4,5 s. W tym miejscu warto jednak zauważyć, że najlepszym czasem przyśpieszenia, wynoszącym 4,1 s, legitymuje się Levante. Jednak nic nie zastąpi napędu na wszystkie koła.
Wnętrze nowych Maserati obszyte jest skórą naturalną Pieno Fiore oraz wykończone wstawkami z włókna węglowego. Najważniejszą zmianą jednak jest nowy
system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w czterokrotnie mocniejszy procesor, dziesięciokrotnie lepszą rozdzielczość ekranu i dwukrotnie większą pojemność pamięci niż w poprzedniej wersji.