Już wkrótce do polskich klientów trafią pierwsze egzemplarze Maserati Levante Hybrid. W lipcu ten hybrydowy SUV został zaprezentowany „pomiędzy morzem a niebem”, w trakcie jazd dziennikarskich malowniczymi drogami wiodącymi wzdłuż wybrzeża i w okolicach Saint-Tropez na południu Francji.
Maserati Levante Hybrid
Levante Hybrid wyróżnia się charakterystycznym wzornictwem z niebieskimi akcentami na bocznych wlotach powietrza oraz zaciskach hamulcowych.
Maserati Levante Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltową instalacją hybrydową, która pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i hamowania. Hybrydowy wariant waży mniej (2090 kg) niż odpowiednik z jednostką o sze sciu cylindrach (zarówno wysokoprężną, jak i benzynową), a przede wszystkim odznacza się lepszym rozkładem masy. To zasługa umieszczonego z tyłu akumulatora – bez uszczerbku na ładowności i optymalnym balansie.
Maserati Levante Hybrid
Moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostarczany już od 2250 obr./min sprawiają, że nowe Levante Hybrid – dostępne tylko z napędem na wszystkie koła - ma doskonałe osiągi: prędkość maksymalna wynosi ponad 240 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund.
Rozpoznawalne wzornictwo zapewnia szereg detali na zewnątrz i we wnętrzu samochodu. Niektóre z nich mają niebieski kolor, wybrany na potrzeby identyfikacji wariantów hybrydowych i używany już przez Maserati w Ghibli Hybrid.
Maserati Levante Hybrid
Na zewnątrz niebieski odcień pojawia się nie tylko na wylotach powietrza i zaciskach hamulcowych, ale również na logo na słupku C. W kabinie ten sam kolor mają m.in. przeszycia tapicerki foteli.
Ceny Maserati Levante Hybrid nie są jeszcze znane, ale producent spodziewa się, że będzie na tyle atrakcyjne, że hybrydowa wersja będzie stanowiła nawet połową sprzedaży Levante. Szczególnie ciekawie sytuacja będzie wyglądała w Polsce, gdzie hybryda ze względu na silnik o mniej pojemności będzie objęty akcyzą w wysokości 3,1 a nie 18,6 proc.