Na salonie w Genewie debiutowało Maserati Levante. Warto zauważyć, że premiery nowych modeli tego włoskiego producenta nie zdarzają się często, dlatego zawsze jest to sport wydarzenie.
Maserati Levante
Sam debiut nie był niespodzianką. Wygląd Maserati Levante poznaliśmy już kilka dni temu, gdy Włosi ujawnili pierwsze zdjęcia. Na salonie samochód można jednak obejrzeć z bliska, a nie na fabrycznych grafikach, poznaliśmy również dane techniczne.
Maserati Levante to pierwszy SUV w historii włoskiej marki, który ma podbierać klientów Porsche Cayenne. A to oznacza świetne osiągi oraz dobre właściwości jezdne niezależnie od nawierzchni...
Maserati Levante
Levante oparto o zmodyfikowaną płytę podłogową używaną już w innych modelach Maserati. Włosi podkreślają nie tylko dobre prowadzenie (rozkład mas to idealne, godne aut sportowych, 50:50!), ale również dopracowanie aerodynamiczne. Mimo wysokiej sylwetki współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,31.
Standardowym wyposażeniem jest oczywiście system napędu wszystkich kół, który u Włochów nosi nazwę Q4. Auto ma być również wyposażone standardowo w pneumatyczne zawieszenie oraz dostępne będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych - Sport i Luxury.
Maserati Levante
Levante ma niemal równe 5 metrów długości, wysokość to 168 cm, a szerokość - 197 cm. Rozstaw osi minimalnie przekracza 3 metry.
Źródłem mocy są już stosowane, ale zmodernizowane silniki 3.0 V6. Benzynowa jednostka GDI (z bezpośrednim wtryskiem) i podwójnym doładowaniem będzie dostępna w dwóch wersjach o mocy 430 i 350 KM. Wersja mocniejsza przyśpiesza do 100 km/h w 5,2 oraz osiąga prędkość 264 km/h (brak blokady na 250 km/h!), natomiast osiągi słabszej odmiany to 6 s do "setki" i 251 km/h prędkości maksymalnej.
Maserati Levante
Jest jednak duża szansa, że największym powodzeniem będzie się cieszył silnik wysokoprężny o mocy 275 KM. Levante z tą jednostką osiaga 100 km/h w 6,9 s oraz może się rozpędzić do 230 km/h, przy czym średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 7,2 l/100 km.
Niezależnie od źródła mocy, moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni automatycznej produkcji ZF. Przekładnia może pracować w czterech trybach: Normal, Ice, Sport i Off-road, przy czym tryb wpływa również na pracę silnika, zawieszenia i elektronicznych systemów wspomagających.
Sterowanie pokładowymi systemami odbywa się za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 8,4 cala.
Maserati Levante trafi do salonów już wiosną.
Maserati Levante na wideo:
Maserati Levante. Silniki i dane techniczne - GALERIA ZDJĘĆ