Mazda 3 z roku modelowego 2017, na japońskim rynku znana jako Axela, trafiła do salonów w Kraju Kwitnącej Wiśni. W samochodzie wprowadzono szereg nowych rozwiązań.
Mazda 3 po zmianach
Wprowadzenie na rynek odświeżonej Mazdy 3 jest jednocześnie światowym debiutem systemu G-Vectoring Control (GVC). Jest to pierwszy system wchodzący w skład nowego zestawu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, zapewniających zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia.
GVC zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik w celu optymalizacji dociążenia poszczególnych kół, podnosząc w ten sposób precyzję prowadzenia i komfort jazdy.
Mazda 3 po zmianach
Najnowsza kompaktowa Mazda w wersjach z silnikiem Diesla otrzymała bardzo precyzyjne sterowanie doładowaniem, które zwiększa elastyczność przy operowaniu pedałem przyspieszenia. Wprowadzono również innowacyjny system tłumienia wibracji powodujących charakterystyczne klekotanie silnika wysokoprężnego w trzech najważniejszych zakresach częstotliwości (Natural Sound Frequency Control), a służącą podobnemu celowi technologię Natural Sound Smoother zastosowano we wszystkich wersjach z silnikiem Diesla.
Mazda 3 po zmianach
W środku Mazda 3 stała się bardziej funkcjonalna i praktyczna, m.in. dzięki udoskonalonemu wyświetlaczowi Head-up, prezentującemu wysokiej jakości obraz w pełnych kolorach. Wyświetlacz ten ułatwia przekazywanie informacji kierowcy bez zmuszania go do przerywania obserwacji drogi.
Jednym z zaawansowanych elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo aktywne i ograniczających skutki kolizji jest współpracujący z układem hamulcowym system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). Dzięki kamerze, która zastąpiła stosowane dotychczas czujniki laserowe, system wykrywa inne pojazdy w większym zakresie prędkości, a także rozpoznaje obecność pieszych na jezdni.
Mazda 3 po zmianach
Mazda 3 będzie również oferowana z systemem adaptacyjnych świateł diodowych (ALH), obejmującym nieoślepiające światła drogowe, a także światła mijania o szerokim zasięgu, z układem automatycznego poziomowania.
Na rynku europejskim odświeżona Mazda 3 pojawi się jeszcze w bieżącym roku. Oferta jednostek napędowych będzie nadal obejmowała trzy silniki benzynowe SKYACTIV-G, w tym SKYACTIV-G 1.5 (100 KM) oraz SKYACTIV-G 2.0 w dwóch wersjach mocy (120 i 165 KM) oraz diesla: SKYACTIV-D 1.5 (105 KM). Towarzyszą im sześciobiegowe przekładnie manualne SKYACTIV-MT lub przekładnie automatyczne SKYACTIV-Drive.