chceauto.pl
x

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
100 KM
0-100 km/h
12.2 s.
V max
187 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
37 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
37 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
25.9%
Średni przebieg
110 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
416 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KMMazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KMMazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KMMazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KMMazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM

Mazda 323

Mazda 323 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie pojawiły się jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku. W 1994 roku zadebiutowała już piąta generacja tego modelu, która produkowana była do 1998 roku. Wówczas zastąpiła ją szósta i, jak się później okazało, ostatnia generacja. Najmłodsze mazdy 323 pochodzą z 2003 roku.

Mazda 323 VI - BJ

Mazdy 323 VI generacji to samochody cieszące się dobrą opinią. Decydując się na diesla należy uważać na jakość paliwa, z kolei silniki benzynowe mogą brać olej - szczególnie 1.3 i 1.8. Zawieszenie zaskakująco dobrze znosi eksploatację na polskich drogach, a nadwozia w samochodach bezwypadkowych nie cierpią z powodu korozji.

Silnik

Japońskie silniki benzynowe uchodzą za trwałe, ale Mazda - do dziś - miewa poważne problemy z trwałością jednostek wysokoprężnych! Zwłaszcza w pierwszej generacji popularnej Mazdy 6 - w jednostkach 2,0 l z systemem Common Rail - poważne problemy sprawiają uszczelki wtryskiwaczy. Ich zużycie skutkuje osadzaniem się na nagaru, co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia wtryskiwacza. Nieprawidłowe rozpylanie oleju napędowego skutkować może nawet wypaleniem dziury w tłoku.

Bardzo często zaobserwować też można rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym. Przyczyną jest złe oprogramowanie komputera sterującego przebiegiem wypalania sadzy w filtrze cząstek stałych. Wypalanie zawartości filtra dobywa się przez dawkowanie dodatkowej ilości oleju napędowego. Problem w tym, że część spływa po ściankach cylindrowych i rozrzedza olej silnikowy. Może to skutkować zatarciem lub tzw. rozbieganiem się silnika.

Inną - drogą w naprawie - przypadłością jest zatykanie się sitka filtrującego na smoku pompy oleju. Na sitku tworzy się gęsta maź zmniejszająca jego drożność. W końcu ciśnienie oleju spada, co skutkuje zatarciem silnika.

Większość z tych przypadłości udało się usunąć po 2008 roku, gdy Mazda wprowadziła nowe jednostki wysokoprężne. Mimo tego, diesle Japońskiego producenta do dziś mają opinię niezbyt trwałych i kosztownych w serwisowaniu. Warto mieć to na uwadze przy zakupie!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

5 mln egzemplarzy Mazdy 32016-06-01

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Astra

Opel Astra

2.0 DTI 100 KM diesel2002sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover 45

Rover 45

2.0 D 101 KM diesel2002sedanręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

1.9 TDI 100 KM diesel2002sedanręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.8 TDCI 100 KM diesel2002sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.9 dCi 100 KM diesel2002sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 323 VI - BJ 2.0 DITD 100 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS