chceauto.pl
x

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2000
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
90 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
178 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
330 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KMMazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KMMazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KMMazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM

Mazda 323F

Mazda 323 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie pojawiły się jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku. W 1994 roku zadebiutowała już piąta generacja tego modelu, która produkowana była do 1998 roku. Wówczas zastąpiła ją szósta i, jak się później okazało, ostatnia generacja. Najmłodsze mazdy 323 pochodzą z 2003 roku.


Silnik

Japońskie silniki benzynowe uchodzą za trwałe, ale Mazda - do dziś - miewa poważne problemy z trwałością jednostek wysokoprężnych! Zwłaszcza w pierwszej generacji popularnej Mazdy 6 - w jednostkach 2,0 l z systemem Common Rail - poważne problemy sprawiają uszczelki wtryskiwaczy. Ich zużycie skutkuje osadzaniem się na nagaru, co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia wtryskiwacza. Nieprawidłowe rozpylanie oleju napędowego skutkować może nawet wypaleniem dziury w tłoku.

Bardzo często zaobserwować też można rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym. Przyczyną jest złe oprogramowanie komputera sterującego przebiegiem wypalania sadzy w filtrze cząstek stałych. Wypalanie zawartości filtra dobywa się przez dawkowanie dodatkowej ilości oleju napędowego. Problem w tym, że część spływa po ściankach cylindrowych i rozrzedza olej silnikowy. Może to skutkować zatarciem lub tzw. rozbieganiem się silnika.

Inną - drogą w naprawie - przypadłością jest zatykanie się sitka filtrującego na smoku pompy oleju. Na sitku tworzy się gęsta maź zmniejszająca jego drożność. W końcu ciśnienie oleju spada, co skutkuje zatarciem silnika.

Większość z tych przypadłości udało się usunąć po 2008 roku, gdy Mazda wprowadziła nowe jednostki wysokoprężne. Mimo tego, diesle Japońskiego producenta do dziś mają opinię niezbyt trwałych i kosztownych w serwisowaniu. Warto mieć to na uwadze przy zakupie!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen Xsara

Citroen Xsara

1.9 TD 91 KM diesel2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.9 TDI 90 KM diesel2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover Seria 200

Rover Seria 200

20 D 86 KM diesel2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Leon

Seat Leon

1.9 TDI 90 KM diesel2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 306

Peugeot 306

2.0 HDI 90 KM diesel2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.8 TDDI 90 KM diesel2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 323F VI - BJ 2.0 DITD 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS