chceauto.pl
x

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
100 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
502 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KMMazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM

Mazda 626

Mazda 626 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie trafiły na rynek w 1979 roku. W 1992 roku zadebiutowała już czwarta generacja Mazdy 626. Samochody te były produkowane do 1998 roku, gdy pojawiła się generacja piąta. Dwa lata później model ten poddano liftingowi, a w 2002 roku zakończono produkcję Mazdy 626. Jej następcą została Mazda6.

Mazda 626 V FL

Lepszą opinią cieszą się Mazdy 626 V generacji. Auta te nie cierpią na poważne usterki, a napraw może wymagać głównie zawieszenie (również tylne amortyzatory). Niestety ceny części są bardzo wysokie, a w niektórych przypadkach (np. przy wymianie rozrządu) nie warto inwestować w części nieoryginalne. Silniki wysokoprężne wrażliwe są jakość paliwa.

Silnik

Japońskie silniki benzynowe uchodzą za trwałe, ale Mazda - do dziś - miewa poważne problemy z trwałością jednostek wysokoprężnych! Zwłaszcza w pierwszej generacji popularnej Mazdy 6 - w jednostkach 2,0 l z systemem Common Rail - poważne problemy sprawiają uszczelki wtryskiwaczy. Ich zużycie skutkuje osadzaniem się na nagaru, co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia wtryskiwacza. Nieprawidłowe rozpylanie oleju napędowego skutkować może nawet wypaleniem dziury w tłoku.

Bardzo często zaobserwować też można rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym. Przyczyną jest złe oprogramowanie komputera sterującego przebiegiem wypalania sadzy w filtrze cząstek stałych. Wypalanie zawartości filtra dobywa się przez dawkowanie dodatkowej ilości oleju napędowego. Problem w tym, że część spływa po ściankach cylindrowych i rozrzedza olej silnikowy. Może to skutkować zatarciem lub tzw. rozbieganiem się silnika.

Inną - drogą w naprawie - przypadłością jest zatykanie się sitka filtrującego na smoku pompy oleju. Na sitku tworzy się gęsta maź zmniejszająca jego drożność. W końcu ciśnienie oleju spada, co skutkuje zatarciem silnika.

Większość z tych przypadłości udało się usunąć po 2008 roku, gdy Mazda wprowadziła nowe jednostki wysokoprężne. Mimo tego, diesle Japońskiego producenta do dziś mają opinię niezbyt trwałych i kosztownych w serwisowaniu. Warto mieć to na uwadze przy zakupie!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Mazda 6 - Japończyk ze skazą...2012-10-23

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A4

Audi A4

1.9 TDI 100 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.9 TDI 100 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Lybra

Lancia Lybra

1.9 JTD 105 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 156

Alfa 156

1.9 JTD 105 KM diesel2000sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 626 V FL 2.0 DITD 100 KM Opinie i komentarze

Maciek
12 lipca 2012
Mazda 626 DITD RF2A z 2000 roku w wersji Exclusive. Samochód eksploatowany od 4 lat, sprowadzony z zagranicy. Oficjalny przebieg w momencie kupna 185tys. km. Zaraz po zakupie kosztowna wymiana rozrządu 1800zł w ASO, dalej tuleje gumowe wahaczy przednich i tylnych około 400zł, tuleje gumowe stabilizatora 50zł, wymiana chłodnicy/skraplacza klimatyzacji 700zł, tak więc ceny części dość kosztowne. Najlepiej robić wszystko samemu. Przed 4 lata i 50 tys. km auto generalnie bezproblemowe, koszt zakupu i doprowadzenia do stanu bardzo dobrego zamknął się w cenie zakupu Passata B5 TDI z tego samego rocznika. Wnętrze bardzo wygodne, wyciszenie po wymianie poduszki silnika od strony rozrządu także ok. Dynamika silnika zadowalająca, pomimo małej turbodziury na niskich obrotach. Zużycie paliwa minimalne, 5,5 l średnio w cyklu mieszanym (70% miasto) przy umiejętnej jeździe, niezależnie czy zima czy lato. Generalnie auto wymagające wkładu własnego po zakupie, lecz godne polecenia. Największy minus to rdza na tylnych nadkolach, progach i wewnątrz drzwi.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS