Polska premiera Mazdy 6e miała miejsce na salonie w Poznaniu. W ten sposób japońska firma rozpoczęła sprzedaż tego modelu w naszym kraju. Auto można już zamawiać, znamy jego ceny i dane techniczne. Nowa Mazda 6e podobnie jak poprzednik to auto niezwykle ładne. Niestety - przynajmniej na razie będzie oferowane wyłącznie w wersji elektrycznej, a więc przebojem nie będzie.
- Mazda 6e. Nadwozie
- Mazda 6e. Wnętrze
- Mazda 6e. Napęd
- Mazda 6e. Ceny i premiera rynkowa
Mazda 6e. Nadwozie
Mazda 6e ma ma 293 cm długości, 189 cm szerokości i 148,5 cm wysokości. Stylistycznie samochód wyraźnie nawiązuje do Mazdy 6 poprzedniej generacji, modelu który był produkowany od 2012 do 2023 roku. Podobnie biegnie linia dachu, bardzo podobnie zaprojektowano również pas przedni z charakterystycznym grillem. Mimo sylwetki przypominającej sedana, Mazda 6e jest jednak pięciodrzwiowym liftbackiem.
Charakterystyczne detale stylistyczne samochodu obejmują świecący motyw skrzydła z przodu, bezramkowe drzwi i zintegrowane klamki. Z tyłu, w oczy rzucają się cztery cylindryczne osłony tylnych lamp i wysuwany elektrycznie tylny spojler.

Mazda 6e
Mazda 6e. Wnętrze
Kabina jest zdominowana przez duży, wolnostojący, centralny ekran (14,6 cala), uzupełniony ekranem cyfrowych zegarów (10,2 cala) i wyświetlaczem przeziernym HUD z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Informacje są wyświetlane na przedniej szybie w taki sposób, że tworzą efekt wirtualnego ekranu o przekątnej 50 cali, który kierowca widzi przed sobą w idealnej dla akomodacji wzroku odległości 7,5 m.

Mazda 6e
Mazda 6e. Napęd
W Chinach bliźniacza dla 6e Mazda EZ-6 jest oferowana z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in. Niestety, w Europie Mazda chce sprzedawać ten model wyłącznie w wersji bateryjnej (być może zmieni zdanie, gdy sprzedaż "elektryka" będzie na niskim poziomie).
Dostępne będą dwie wersje napędu elektrycznego. Wersja bazowa Mazdy 6e jest wyposażona w akumulator o pojemności 68,8 kWh, zapewniający zasięg wg WLTP do 480 km (czyli realnie może 350 km). Dostarcza on energię do silnika o mocy 190 kW (258 KM). Baterię można ładować z mocą do 200 kW, wówczas naładowanie od 10 do 80 proc. w sprzyjających warunkach atmosferycznych i na odpowiednio mocnej ładowarce powinno trwać około 22 minuty.

Mazda 6e
Natomiast Mazda 6e Long Range wyposażona jest w akumulator o pojemności 80 kWh, który zapewnia zasięg do 552 km (realnie może 400 km). Silnik tej odmiany ma 180 kW (245 KM), a więc jest słabszy niż w wersji bazowej. Moment obrotowy obu odmian wynosi 320 Nm i trafia na koła tylne. Czas rozpędzania do 100 km/h obu wersji ma wynosić mniej niż 8 s, a prędkość maksymalna obu wersji jest ograniczona do 175 km/h, co jak na auto elektryczne jest dużą wartością.

Mazda 6e
Mazda 6e. Ceny i premiera rynkowa
Mazda 6e wyposażona w akumulator o pojemności 68,8 kWh, w bazowej wersji Takumi wyceniona została na 198 200 zł. Natomiast 6e Long Range z wyposażeniem Takumi dostępna jest już od 203 600 zł. W przypadku obu akumulatorów dopłata do wyższej wersji Takumi Plus obejmującej elektryczną roletę szklanego dachu oraz wnętrze wykończone brązową tapicerką Nappa połączoną z elementami zamszowymi wynosi 8400 zł.
Ceny można obniżyć maksymalnie o 40 tys. zł korzystając z dopłat w programie NaszEauto.

Mazda 6e
Mazda podkreśla, że już podstawowa wersja Takumi ma niemal kompletne wyposażenie. Obejmuje ono 19-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym lub beżowym, panoramiczny szklany dach, dwustrefową klimatyzacja z panelem dotykowym w II rzędzie, przestrzenny system nagłośnieniowy Sony z 14 głośnikami, klucz zbliżeniowy z możliwością zdalnego zarządzania samochodem przez aplikację oraz pełen pakiet systemów bezpieczeństwa.
Mazda 6e pojawi się w salonach latem 2025 roku.