Mazda zaprezentowała właśnie nową generację kultowego modelu MX-5. W konstrukcji najpopularniejszego roadstera świata (Mazda pobiła w tej dziedzinie Rekord Guinessa) zaszły daleko idące zmiany.
Auto budowano zgodnie z zasadami języka stylistycznego KODO, którego filozofią jest pełna harmonia kierowcy i samochodu. Japońscy inżynierowie i styliści skupili się więc na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń z prowadzenia. By to uzyskać obniżono środek ciężkości i dopracowano rozłożenie masy. Nowy model może pochwalić się idealną dystrybucją - na obie osie przypada równo po 50 procent ciężaru auta.
Co ciekawe, auto jest aż o 10 cm krótsze i o 2 cm niższe od poprzednika - długość nadwozia to dokładnie 3,915 mm. Karoseria ma też 1,730 mm szerokości i zaledwie 1,235 mm wysokości. Rozstaw osi to 2,315 mm.
W stosunku do poprzednika auto zrzuciło aż 100 kg. Odchudzenie było możliwe dzięki zastosowaniu aluminium (z tego metalu zbudowano m.i maskę, przednie błotniki i wzmocnienia zderzaków) i rezygnacji z twardego, elektrycznie rozkładanego dachu. Nowa MX-5, na wzór starszych generacji, otrzymała klasyczny, materiałowy dach.
Auto napędzane będzie jedną z dwóch benzynowych jednostek napędowych z rodziny SKYATIVE-G o pojemnościach 1,6 l i 2,0 l. Oba silniki wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa i łączone będą z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Dane techniczne pozostają tajemnicą, nieoficjalnie mówi się o mocach rzędu 140-200 KM.
W samochodzie zastosowano przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, na tylnej osi pracuje układ wielowahaczowy. Auto standardowo wyposażone będzie w opony 195/60/16.