Już w sierpniu w salonach pojawi się zmodernizowana Mazda MX-5, również w wersji RF.
Co nowego pojawi się w kultowym roadsterze (i coupe)? Japończycy nie zdradzili jeszcze wszystkich szczegółów. Wiemy jednak, że modernizacja będzie dotyczyła systemów bezpieczeństwa, które u Mazdy kryją się pod zbiorczym hasłem i-ActiveSense, zmieni się również nieco wygląd.
Mazda MX-5 po modernizacji
Największa zmiany dotkną jednak jednostki napędowe. Benzynowe silniki 1.5 i 2.0 SkyActive-G będą spełniać nową normę emisji spalin Euro 6d Temp, a jednocześnie ma zostać poprawiona ich reakcja na gaz.
W przypadku silnika 2.0 akustycy skupili się również na poprawieniu dźwięku, ponadto wyraźnie przesunięto granicę maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr/min. Jednocześnie moc tej wolnossącej jednostki wzrosła ze 160 do 184 KM (przy 7000 obr/min). Symbolicznie wzrósł również moment obrotowy (z 200 do 205 Nm, przy 4 tys. obr/min).
Nie wiadomo jeszcze, czy również silnik 1.5, który do tej pory miał 131 KM, będzie legitymował się większą mocą.
W zależności od wersji wyposażeniowej i rynku, w Mazdzie MX-5 pojawi się do pięciu nowych systemów bezpieczeństwa. Będą to Advanced Smart City Brake Support, który wykrywa pojazdy i pieszych przed pojazdem oraz potrafi uruchomić hamulce, Smart City Brake Support (Reverse), który wykrywa przeszkody podczas cofania i również potrafi zahamować, a także system monitorowania zmęczenia kierowcy, rozpoznawania znaków drogowych oraz kamera cofania.
Na razie Mazda ujawniła tylko dwa zdjęcia zmodernizowanej MX-5, co ciekawe oba z zamkniętym dachem. Nie wiemy więc, jak zmieniła się przednia część nadwozia, a także, czy jakieś nowości pojawiły się we wnętrzu samochodu.