Japończycy zaprezentowli właśnie nową wersję nadwoziową modelu MX-5. Model MX-5 RF wyposażony został w automatycznie składany twardy dach.
Mazda MX-5 RF
Nazwa modelu – RF – wzięła się od angielskich słów „retractable fastback”. W przypadku nowej Mazdy nie mamy do czynienia z typowym kabrioletem. Po złożeniu dachu na miejscu pozostają bowiem tylne słupki, co przypomina nieco stosowane m.in. przez Porsche nadwozia typu Targa. Taka konstrukcja zapewniać ma pasażerom wyższy poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków.
Mazda MX-5 RF
Dach nowej Mazdy MX-5 RF, wraz z tylną szybą, składa się automatycznie do specjalnego luku w tylnej części nadwozia. Nawet po jego złożeniu pasażerowie wciąż mają do dyspozycji kufer mieszczący 130 l bagażu. Wynik jest identyczny, jak w przypadku odmiany z miękkim dachem. Operacja składania dachu może być przeprowadzona w czasie jazdy z prędkością do 10 km/h.
Mazda MX-5 RF
W Europie klienci będą mieli do wyboru jednostki benzynowe z rodziny SKYACTIV-G o pojemności skokowej 2,0 oraz 1,5 litra. W zależności od wersji mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną SKYACTIV-MT lub z sześciostopniową skrzynią automatyczną (ta nie jest dostępna w Maździe MX-5 z miękkim dachem).
Mazda MX-5 RF
Po złożeniu dachu pasażerowie mają do dyspozycji akrylową osłonę przeciwwiatrową, która zapobiega zawirowaniom powietrza w kabinie. Standardem jest też chociażby system bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Obejmuje on m.in. system monitorowania martwego pola w lusterku (ABSM) oraz układ sterowania światłami drogowymi (HBC), który automatycznie przełącza światła mijania na drogowe i odwrotnie.
Oficjalna premiera modelu RF nastąpi 25 marca, gdy rozpocznie się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Nowym Jorku.