Segment kompaktowy to niesłychanie kuszący fragment rynku. W Europie kompakty należą do najchętniej kupowanych samochodów, dlatego walka o klienta jest niesłychanie zacięta.
Prym wśród kompaktów wiedzie oczywiście Volkswagen Golf, a wśród samochodów z Dalekiego Wschodu - Toyota Auris. Coraz śmielej poczynia sobie jednak Mazda3. Japońska firma poinformowała właśnie, że linie produkcyjne opuścił trzymilionowy egzemplarz tego samochodu.
Mazda3 I generacji po liftingu
Mazda3 pierwszej generacji debiutowała w 2003 roku, jako następca modelu 323. W 2006 roku samochód poddano liftingowi.
Drugą generację Mazdy3 pokazano dwa lata później, na listopadowym salonie w Los Angeles. Pierwsze samochody trafiły do salonów w 2009 roku.
Mazda3 pierwszej generacji to udany model, który skonstruowano na płycie podłogowej Forda Focusa II. Samochód jest raczej bezawaryjny, w silnikach benzynowych zdarzają się usterki sondy lambda, a w dieslu 1.6 - awarie przepływomierzy i kół dwumasowych. Zaskakująco trwałe okazuje się zawieszenie. Samochód oferowany był jako hatchback i sedan.
Mazda3 I generacji
Druga generacja Mazdy3 to samochody młode, wciąż objęte gwarancją, dlatego mogą być ofertą wartą rozważenia. Użytkownicy zgłaszają jedynie podatność lakieru na zarysowania oraz przypadki skrzypienia plastików we wnętrzu.
W ofercie znajdują się samochody z nadwoziem hatchback i sedan, napędzane jednostkami benzynowymi i Diesla o mocach od 105 do 260 KM.
A te światła to po co? Co, ciemno jest? Mgła jest?
dla golfa niema żadnej alternatywy, no może Passat w tediku , prądzie i bananie z pół milionem na blacie
Jest 100 razy ładniejsza od Golfa i 1000 razy lepsza, Golf to chłam jakich mało awaryjny twardy jak taczka bez wyrazu das auto to śmiech na sali