chceauto.pl
x
Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-04-30
Mercedes klasy C obecnej generacji debiutował w 2021 roku. Teraz niemiecki koncern pokazał pierwszą wersję sygnowaną przez AMG. Oto Mercedes-AMG C 43 4Matic.

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Poprzednia generacja pojazdu o tym oznaczeniu napędzana była trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 390 KM i momencie obrotowym 520 Nm. Tymczasem ze względu na wciąż zaostrzane normy emisji spalin pod maskę nowej generacji trafił czterocylindrowy silnik o pojemności zaledwie dwóch litrów. Czy to nie za mało?

Okazuje się, że specjaliści od AMG przyłożyli się do swojej pracy. Dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanej turbosprężarki jednostka generuje 408 KM (przy 6750 obr/min) i 500 Nm (przy 5000 obr/min).

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Co więcej, w określonych sytuacjach do dyspozycji jest jeszcze krótkotrwały "zastrzyk" mocy rozruszniko-alternatora (RSG) wynoszący 10 kW (14 KM). RSG drugiej generacji działa jak łagodna hybryda (mild hybrid): oferuje tymczasowe zwiększenie mocy, a także umożliwia realizację funkcji zapewniających maksymalną efektywność, takich jak żeglowanie oraz rekuperacja. Jednocześnie 48-woltowa instalacja zwiększa komfort jazdy – działanie funkcji start-stop i żeglowania jest niemal niezauważalne.

W efekcie Mercedes-AMG C 43 sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a kombi na to samo zadanie potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG można podnieść ją do 265 km/h.

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Silnik, wewnętrznie oznaczony jako M139l (l dla montażu wzdłużnego), który debiutował w Mercedes-AMG SL 43, jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym motorem z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Z wałkiem turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie „wydechu” a kołem kompresji po stronie „dolotu”, zintegrowano mały silnik elektryczny – o grubości około 4 cm. Elektronicznie sterowany motor bezpośrednio napędza wałek turbosprężarki, a tym samym „rozpędza” koło kompresji, jeszcze zanim strumień spalin przejmie jego napęd w konwencjonalny sposób.

Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-AMG C 43 4Matic
Znacznie poprawia to reakcję z obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości obrotowych. Elektryczna turbosprężarka, zasilana przez 48-woltową pokładową instalację elektryczną, pracuje z prędkością do 175 000 obr./min.

Standardowe wyposażenie Mercedesa-AMG C 43 4Maric stanowi skrętna tylna oś, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył, automatyczna, dwusprzęgłowa, dziewięciostopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia.

Ceny nowego Mercedesa-AMG C 43 4Matic nie zostały jeszcze ogłoszone.

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiemMercedes-AMG C 43 z czterocylindrowym silnikiem

Zobacz także

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+. Polskie ceny

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+. Polskie ceny 2024-01-31

Sportowe, dwudrzwiowe coupé napędza sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3.0, wspomagany podwójnym doładowaniem z dodatkową elektryczną sprężarką, który wytwarza moc 330 kW (449 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 560 Nm (z funkcją...
Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość

Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość 2023-09-26

Mercedes-AMG GLC Coupe to nowa odmiana nadwoziowa tego modelu. Różnica sprowadzają się oczywiście do tylnej części nadwozia, gdzie znajdziemy szybciej opadającą linię dachu.Mercedes-AMG GLC debiutował latem 2023 roku. Samochód pojawił się dwóch...
Mercedes CLE. Model, który zastąpi dwa

Mercedes CLE. Model, który zastąpi dwa 2023-07-27

Mercedes CLE to samochód coupe, który zastąpi klasę C Coupe oraz klasę E Coupe. Jest to zupełnie nowy model, pojazdu o takim oznaczeniu nigdy jeszcze nie było w gamie niemieckiej firmy.Mercedes CLE jest wynikiem racjonalizatorskiego podejścia. Zamiast...
TEST: Mercedes Klasy C 300d - aspiracje do arystokracji

TEST: Mercedes Klasy C 300d - aspiracje do arystokracji 2023-05-15

Obecna gama limuzyn Mercedesa zaprojektowana została w myśl wspólnej koncepcji stylistycznej, przez co Klasa C, E i S dla osoby niezorientowanej w tym temacie nie będzie wcale aż tak łatwa do rozróżnienia. Może się wydawać, że dla klientów Klasy C...
Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308

Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308 2022-05-27

Euro NCAP ogłosił kolejne wyniki testów zderzeniowych. Tym razem pod lupę niezależnych ekspertów od bezpieczeństwa trafiło sześć nowych modeli i nie wszystkie otrzymały ocenę pięciogwiazdkową.Zastrzeżenia dotyczyły spokrewnionych ze sobą,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS