Mercedes-AMG GLC Coupe to nowa odmiana nadwoziowa tego modelu. Różnica sprowadzają się oczywiście do tylnej części nadwozia, gdzie znajdziemy szybciej opadającą linię dachu.
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe
Mercedes-AMG GLC debiutował latem 2023 roku. Samochód pojawił się dwóch odmianach: GLC 43 i GLC 63S E Performance. Obie napędzane są przez silniki czterocylindrowe o pojemności 2 litrów, co może być pewnym rozczarowaniem.
Mocy jednak nie powinno brakować. Silnik Mercedesa-AMG GLC 43 generuje 407 KM (+14 KM chwilowo z generatora-rozrusznika), natomiast hybrydowy układ napędowy (typu plug-in) w GLC 63S E Performance, który składa się z jednostki 2.0 i silnika elektrycznego, razem dostarcza 680 KM i 1020 Nm.
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe
Nie jest żadną niespodzianką, że dokładnie te same układy napędowe otrzyma GLC Coupe.
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s, prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Z kolei Mercedes-AMG GLC 63S E Performance Coupe osiąga 100 km/h w 3,5 s, zaś jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 275 km/h. Są to dokładnie takie same osiągi, jak klasycznych wersji nadwoziowych.
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe
Ciekawostkę stanowi fakt, że Mercedes-AMG GLC 63S E Performance Coupe może poruszać się w trybie elektrycznym, zasięg jednak jest symboliczny, wynosi do 12 km.
Mercedes GLC Coupe w wydaniu AMG wyróżnia się oczywiście stylistycznie. Nowa jest osłona chłodnicy, nakładki progowe i dyfuzor. W samochodach można zastosować koła o średnicy od 19 do 21 cali. Wersja 63 ma trapezowe, a 43 - okrągłe końcówki rur wydechowych.
W kabinie znajdziemy sportowe fotele, kierownicę oraz system infotainment MBUX dostosowany do wymogów samochodu sportowego.
Ceny Mercedesa-AMG GLC Coupe nie są jeszcze znane.