Mercedes-AMG GLC 43 wchodzi do sprzedaży w Polsce. Z tej okazji poznaliśmy ceny tego sportowego pojazdu.
Mercedes-AMG GLC 43
Mercedes-AMG GLC 43 to "bazowa" wersja GLC od AMG. Samochód jest napędzany przez dwulitrowy silnik, który znamy z... Mercedes-AMG A 45 S. Jednostka generuje 421 KM i 500 Nm (to o 30 KM więcej więcej i 20 Nm mniej niż w poprzedniku). Rozrusznikoalternator z napędem pasowym (BSG) na krótko zapewnia dodatkowe zwiększenie mocy w dolnym zakresie obrotów silnika o 14 KM.
Silnik współpracuje z 9-stopniową, automatyczną przekładnią AMG Speedshift, za której pośrednictwem napędza wszystkie koła. Standardowa specyfikacja obejmuje zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną regulacją tłumienia i aktywną tylną oś skrętną.
Mercedes-AMG GLC 43
Mercedes-AMG GLC 43 rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s (I generacja - w 4,9 s). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Mercedes-AMG GLC 43 wyróżnia się m.in. osłoną chłodnicy AMG z pionowymi poprzeczkami oraz zmienionym przednim zderzakiem z prowadnicami powietrza i chromowanymi wykończeniami. Sportowy design podkreślają również panele progowe, tylny zderzak o wyglądzie dyfuzora i dwie podwójne, okrągłe końcówki układu wydechowego.
Mercedes-AMG GLC 43
We wnętrzu dynamiczny charakter akcentują fotele AMG obszyte syntetyczną skórą i mikrofibrą. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka ze skóry lub skóry nappa, z logo AMG wytłoczonym na przednich zagłówkach. Na życzenie oferowane są także fotele AMG Performance.
Polskie ceny Mercedesa-AMG GLC 43 zaczynają się od 398 900 zł.
Będzie jeszcze druga, mocniejsza odmiana GLC od AMG. Samochód nosi nazwę Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance i ma napęd hybrydowy, zaczerpnięty z Mercedesa C 63 S E Performance. Dwulitrowy silnik, generujący 476 KM i 545 Nm jest wspierany przez jednostkę elektryczną, dzięki czemu moc systemowa wynosi kosmiczne 680 KM i 1020 Nm. Ceny tej wersji nie zostały jeszcze podane.