Mercedes zaprezentował GLC Coupe drugiej generacji. Ta bardziej dynamicznie zaprojektowana odmiana dołącza do pokazanego w połowie 2022 roku Mercedesa GLC.
Mercedes GLC Coupe
Oba modele mają identyczną przednią część nadwozia, identyczne wnętrze oraz układy napędowe. Różnica sprowadza się do inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia - począwszy od słupka B linia dachu zaczyna dynamicznie opadać, dzięki czemu auto ma przypominać swoim wyglądem pojazdy coupe. Efektem ubocznym takiego projektu jest mniejsza ilość miejsca nad głowami pasażerów zajmujących miejsce na tylnych fotelach.
Mercedes GLC Coupe drugiej generacji ma 4,76 m długości, co oznacza, że jest o 3,1 cm dłuższy od GLC Coupe I generacji. Z kolei wysokość obu modeli jest niemal identyczna - nowa generacja o wyższa o 0,5 cm.
Mercedes GLC Coupe
Pojemność bagażnika GLC Coupe II generacji wynosi 545 litrów (czyli o 45 litrów więcej niż w I generacji), przy czym składając tylne fotele przestrzeń bagażową można powiększyć do 1490 litrów. Ale uwaga - liczby te nie dotyczą hybryd plug-in. Zamontowany pod podłogą bagażnika akumulator mocno wpływa na jego pojemność - spada ona do 390 litrów, czyli o... 155 litrów! W efekcie, nawet po złożeniu foteli autem nie da się przewieźć więcej niż 1335 litrów bagażu.
A warto na to zwrócić uwagę, bowiem Mercedes GLC Coupe, dostępny jest wyłącznie z napędami hybrydowymi, na szczęście nie tylko plug-in, ale również "udawanymi", czyli typu mild.
Mercedes GLC Coupe
Układy napędowe GLC Coupe są tożsame z GLC. Samochód jest dostępy w aż trzech wersjach hybrydowych plug-in. Wszystkie mają ten sam akumulator i silnik elektryczny, różnią się silnikiem spalinowym.
Wspomniany akumulator wersji plug-in hybrid ma pojemność 31,2 kWh, a więc potężną, jak na hybrydę plug-in. Zapewnia on zasięg w trybie elektrycznym do 130 km. Ładowanie opcjonalne możliwe jest z ładowarek prądu stałego o mocy nawet 60 kW, dzięki czemu powinno trwać około pół godziny.
Mercedes GLC Coupe
Akumulator zasila silnik elektryczny o mocy 136 KM, który umożliwia osiągnięcie prędkości w trybie elektrycznym do 140 km/h.
Wersje hybrydowe plug-in Mercedesa GLC Coupe to GLC 330 e 4Matic (silnik benzynowy 2.0 o mocy 204 KM, moc systemowa 313 KM, moment obrotowy 550 Nm), GLC 400 e 4Matic (2.0, 252 KM, moc systemowa 381 KM, moment obrotowy 650 KM) i GLC 400 i 4 Matic (silnik Diesla 2.0 o mocy 194 KM, moc systemowa 335 KM, moment obrotowy 750 Nm).
Ponadto dostępne są układy miękkiej hybrydy: GLC 200 (204 KM), GLC 300 (258 KM) i oparte o silnik Diesla GLC 220d (197 KM) i GLC 300 d (269 KM).
Niezależnie od napędu Mercedes GLC Coupe posiada napęd wszystkich kół 4Matic.