Mercedes nie zwlekał. Zaledwie w w marcu zaprezentowano Mercedesa GLC II drugiej generacji, a już model ten debiutuje w wersji AMG, a właściwie - dwóch wersjach.
Mercedes-AMG GLC 43
Sportowe odmiany kompaktowego SUV Mercedesa noszą nazwy Mercedes-AMG GLC 43 i Mercedes-AMG GLC S E Performance. Niestety, nie ma co liczyć na silniki sześciocylindrowy silnik, który napędzał GLC od AMG I generacji. Pod maską będą pracować wyłącznie czterocylindrowe rzędowe jednostki.
To zła wiadomość. Dobra jest taka, że na brak mocy chyba nikt nie będzie mógł narzekać.
Mercedes-AMG GLC S E Performance
"Bazowa" wersja, czyli Mercedes-AMG GLC 43 napędzana jest przez dwulitrowy silnik, który znamy z... Mercedes-AMG A 45 S. Jednostka generuje 421 KM i 500 Nm (to o 30 KM więcej więcej i 20 Nm mniej niż w poprzedniku). To wystarczy, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 4,8 s (I generacja - w 4,9 s). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Silnik współpracuje z 9-stopniową, automatyczną przekładnią AMG Speedshift, za której pośrednictwem napędza wszystkie koła. Samochód posiada system skrętnej tylnej osi.
Mercedes-AMG GLC S E Performance
Druga wersja, mocniejsza, czyli Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance to oczywiście samochód hybrydowy, z układem napędowym zaczerpniętym z Mercedesa C 63 S E Performance. Dwulitrowy silnik, generujący 476 KM i 545 Nm jest wspierany przez jednostkę elektryczną, dzięki czemu moc systemowa wynosi kosmiczne 680 KM i 1020 Nm.
Dzięki temu kompaktowy SUV może się pochwalić osiągami godnymi najlepszych samochodów sportowych - do 100 km/h Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance rozpędza się w 3,5 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 280 km/h. Masa auta to 2235 kg, czyli około ćwierć tony więcej niż ważył poprzednik.
Spory wpływ na ten spory ciężar ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 6,6 kWh, swoje waży również silnik elektryczny. Nie ma przy tym co liczyć na duży zasięg w trybie elektrycznym - oficjalnie ma on wynosić do 12 km.
Ceny Mercedesów-AMG GLC II generacji nie zostały jeszcze ogłoszone.