Mercedes GLC od ponad dwóch lat to najchętniej kupowany model tego producenta. Nowa generacja tego pojazdu właśnie wchodzi do sprzedaży w Polsce, a jej ceny rozpoczynają się od 240 100 zł. Na tyle wyceniono benzynową, zelektryfikowaną odmianę z napędem na wszystkie koła GLC 200 4MATIC (204 + 23 KM).
Mercedes GLC
Czy opracowana zupełnie od podstaw generacja powtórzy sukces poprzednika?
Gama jednostek napędowych Mercedesa GLC obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne połączone z motorem elektrycznym. Jednostki z układem miękkiej hybrydy (ang. mild hybrid) wykorzystują zintegrowany rozrusznikoalternator drugiej generacji (ISG), podczas gdy hybrydy plug-in (wprowadzenie na rynek planowane około grudnia 2022 r.) o mocy systemowej do 280 kW (381 KM) i systemowym momencie obrotowym do 750 Nm korzystają z synchronicznego silnika elektrycznego z magnesami trwałymi o mocy 100 kW (136 KM).
Wszystkie hybrydy plug-in oferują zasięg w trybie 100% elektrycznym przekraczający 100 km (WLTP).
Mercedes GLC
Hybrydy plug-in standardowo otrzymują ładowarkę AC o mocy 11 kW, służącą do ładowania akumulatora z domowej sieci lub za pomocą wallboxa (ładowanie trójfazowe). Ponadto na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW.
[image]Na hybrydy plug-in trzeba będzie jednak poczekać. Na razie zamawiać można tylko trzy wersje napędowe: GLC 200, GLC 300 i GLC 220d. Wszystkie posiadają automatyczną przekładnię i napęd wszystkich kół.
Ceny nowego GLC startują z poziomu 240 100 zł. Na tyle wyceniono samochód w wersji GLC 200, napędzany dwulitrowym silnikiem o mocy 204 KM, który wspomagany jest przez rozrusznikoalternator (ISG) generujący chwilowo dodatkowe 23 KM. Maksymalny moment to 320 Nm (+200 Nm chwilowo). Samochód może rozpędzić się do 100 km/h w 7,8 s, a jego prędkość maksymalna to 221 km/h.
Mercedes GLC 300 również napędzany jest przez dwulitrowy silnik wspomagany rozrusznikoalternatorem. Moc wynosi 258 KM + 23 KM boosta, moment obrotowy - 400 Nm (+200 Nm). Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s, prędkość maksymalna wynosi 240 km/h, a cena zaczyna się od 289 700 zł.
GLC 220 d to jedyna wersja z silnikiem wysokoprężnym. Pod maską pracuje dwulitrowa jednostka o mocy 197 KM i momencie 440 Nm, również wspomagana przez ISG, który oferuje chwilowo 23 KM i 200 Nm. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 8 s i może osiągnąć prędkość 219 km/h. Ceny GLC z dieslem zaczynają się od 249 900 zł.