Po czterech latach od wprowadzenia na rynek Mercedes zmodernizował modele GLC i GLC Coupe. Co nowego pojawiło się w tych modelach?
Mercedes GLC Coupe
Zmiany stylistyczne nie są duże. Pojawiło się nieco więcej chromowanych wstawek, podkreślono osłonę chłodnicy i zmieniono kształt świeteł. Standardem stały się reflektory LED High Performance (w opcji natomiast dostępne są matrycowe światła typu Multibeam).
We wnętrzu znajdziemy nowy system infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), którym można sterować dotykowo, wykorzystując ekran o wielkości 10,25 cala, gestami oraz naturalnymi komendami głosowymi (system wywołuje się słowami "Hej, Mercedes").
Mercedes GLC
Nowością są również tzw. wirtualne zegary, które wyświetlane są na ekranie o wielkości 12,3 cala oraz wielofunkcyjna kierownica, która jest teraz taka, jak w innych nowych modelach niemieckiej marki (zawiera m.in. dwa gładziki i sterowanie tempomatem).
Modernizacja nie mogła ominąć jednostek napędowych. Mercedesy GLC i GLC Coupe oferowane są wyłącznie z dwulitrowymi, czterocylindrowymi silnikami z turbodoładowaniem. Są to nowe generacje jednostek napędowych. W przypadku silników benzynowych typoszereg M 274 został zastąpiony przez M 264, a w przypadku diesli - OM 651 został zastąpiony przez OM 654.
Mercedes-AMG GLC
Obecnie wybierać można pomiędzy trzema dieslami: (200 d - 163 KM, 220 d - 194 KM i 300 d - 245 KM) oraz dwa silnikami benzynowymi (200 - 197 KM i 300 - 258 KM).
Oczywiście dostępna jest również wersja sygnowana przez AMG. Mercedes-AMG GLC 63 S napędzany jest podwójnie doładowanym silnikiem 4.0V8 o mocy 510 KM i momencie 700 Nm. Osiągi tej wersji są rewelacyjne - auto przyśpiesza do 100 km/h w 3,8 s i może osiągnąć prędkość 280 km/h.
Zmodernizowany Mercedes GLC i GLC Coupe trafią do salonów latem.