Mercedes zaprezentował właśnie AMG C43 Coupe. Oficjalna premiera modelu zaplanowana została na zbliżający się salon w Genewie.
Mercedes-AMG C43 Coupe
Odmianę sygnowaną przez AMG poznamy m.in. po 18-calowych, lakierowanych na srebrno-czarno, aluminiowych obręczach, czarnych obudowach lusterek i mocno przemodelowanych zderzakach. Przedni otrzymał m.in. chromowaną ozdobną listwę w dolnej partii, tylny – oprócz wlotów powietrza na bokach – może się też pochwalić pokaźnym dyfuzorem. Styliści wkomponowali w niego dwa podwójne zakończenia sportowego układu wydechowego.
Mercedes-AMG C43 Coupe
Pod maską pracuje benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l. Podwójnie doładowana jednostka osiąga 367 KM i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną przekładnię 9G-TRONIC. Moc trafia na wszystkie koła (w stosunku 31:69 z przewagą osi tylnej) za pośrednictwem systemu 4MATIC.
Mercedes-AMG C43 Coupe
O bezpieczne prowadzenie dba aktywne zawieszenie AMG RIDE CONTROL (o trzech poziomach tłumienia) i system AMG DYNAMIC SELECT oferujący kierowcy wybór pięciu trybów jazdy. Przednia oś – po pewnych poprawkach – przejęta została z modelu C63. W układzie hamulcowym zastosowano cztery tarcze. Przednie o średnicy 360 mm, tylne – 320 mm.
Mercedes-AMG C43 Coupe osiąga setkę w 4,7 s. od startu. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.