W Nowym Jorku zadebiutowała nowa rodzina Mercedesa klasy C przygotowana przez inżynierów z Affalterbach. Auta z serii AMG C63 oferowane będą we wszystkich wersjach nadwoziowych klasy C.
Mercedes-AMG C63 S Coupe
Dzieło konstruktorów AMG poznamy m.in. po przemodelowanych zderzakach z większymi wlotami powietrza i dużej osłonie chłodnicy z pionowym, wykończonym chromem, ożebrowaniem. Inne są też 10-ramienne, 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Topowe odmiany AMG C63 S otrzymają 5-ramienne felgi o średnicy 19 cali.
Mercedes-AMG C63 S Coupe
W kabinie znajdziemy sztuczną skórę łączoną z alcantarą, efektowne, połyskujące czarnym, fortepianowym lakierem, dodatki i listwy ozdobne z aluminium. Bardziej wymagający mogą się też zdecydować na wstawki z prawdziwego drewna (dęb, orzech) czy sportowe fotele AMG. W wersji z otwartym nadwoziem oferowany jest system nadmuchu ciepłego powietrza na szyję kierowcy i przedniego pasażera AIRSCARF.
Mercedes-AMG C63 S Coupe
Wszystkie odmiany nadwoziowe napędzane są doładowanym (biturbo) silnikiem V8 o pojemności 4,0 l. Standardowa odmiana oferuje 476 KM (5500-6250 obr./min) i 650 Nm (1750-4500 obr./min). Topowa wersja S oznacza 510 KM (5500-6200 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm (2500-5000 obr./min).
Wszystkie modele napędzane są wyłącznie na tylną oś. W układzie przeniesienia napędu znajdziemy automatyczną, dziewięciostopniową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.
Mercedes-AMG C63 S Coupe
Podstawowe odmiany osiągają setkę w czasie między 4,0 s (coupe) a 4,2 s (kombi i kabriolet). Niezależnie od wersji nadwoziowej wszystkie wersje mogą pochwalić się prędkością maksymalną 250 km/h.
Topowe odmiany z literką S przyspieszają do 100 km/h w czasie między 3,9 s (coupe) a 4,1 s (kombi i kabriolet). Kombi i kabriolet rozpędzają się maksymalnie do 280 km/h. Coupe i sedan legitymują się prędkością maksymalną 290 km/h.