Mercedes zaprezentował usportowioną wersją modelu CLA Shooting Brake. Samochód nosi nazwę Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake.
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
Zgodnie z utartą już tradycją, jest to tańsza i słabsza wersja niż "prawdziwe" AMG CLA 45, na którego premierę musimy jeszcze poczekać.
W ten sam sposób niemiecki koncern wprowadzał na rynek klasę A w wersji hatchback i sedan oraz model CLA. Po premierze wersji "cywilnych" pojawiały się usportowione wersje AMG 35, a po nich - w pełni rasowe i stojące na szczycie gamy modelowej AMG 45.
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake, podobnie jak usportowione wersje klasy A i CLA, napędzany jest dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym, który dzięki doładowaniu generuje 306 KM przy 5800 obr/min. Moment obrotowy, którego maksymalna wartość to 400 Nm (dostępne w zakresie 3000-4000 obr/min) trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach.
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
]Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
W stosunku do zwykłych wersji Mercedes-AMG CLA 35 wyróżnia się nieco bardziej "ostrą" stylizacją - pojawiły się m.in. zmienione zderzaki i podwójne końcówki układu wydechowego, inna jest osłona chłodnicy, auto otrzymało również 18-calowe felgi o specjalnym wzorze.
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
Z kolei wnętrze utrzymane jest w ciemnej tonacji. Podobnie jak w wersjach cywilnych, przed kierowcą oraz konsoli środkowej znajdziemy dwa ekrany, które typowo dla nowych modeli Mercedesa, przykryto jedną taflą szkła.
Kierowca Mercedesa-AMG CLA 35 ma do dyspozycji aż pięć różnych trybów jazdy - "Slippery", "Comfort", "Sport", "Sport +" and "Individual". Wybór jednego z nich wpływa m.in. na sposób pracy zawieszania, układu kierowniczego czy wydechowego oraz reakcję na gaz.