Do rodziny Mercedesa GLE dołączyła wersja AMG 63 Coupe. Przynależność do grona maszyn z Affalterbach zdradzają charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem i czarne wloty powietrza. Auto wyróżnia się też przetłoczeniami na masce, przednim spojlerer oraz poszerzonymi nadkolami. Podstawowy wariant standardowo wyposażony jest w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.
W kabinie znajdziemy obite skórą nappa fotele z emblematami "AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. nastrojowe oświetlenie.
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
4-litrowy silnik V8 biturbo (571 KM lub 612 KM - w wersji S) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 22 KM mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, zapewniają bardziej spontaniczną charakterystykę, czyli lepszą reakcję na gaz. Podstawowy model przyspiesza do 100 km/h w 4 s. Wersja S potrzebuje na sprint do 100 3,8 s. Elektronicznie ogranicozna prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 i 280 km/h.
Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,
w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym w celu zapewnienia wysokiego komfortu i możliwie sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Aktywne mocowania bezstopniowo, błyskawicznie dostosowują swoją sztywność do aktualnych warunków jazdy.
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Do wyposażenia standardowego należy aktywny systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL, bazującym na instalacji 48 V. System wykorzystuje dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy ze zintegrowaną przekładnią planetarną. Poza zmniejszeniem przechyłów w zakrętach zwiększa on komfort podczas jazdy na wprost, równoważy bowiem ruchy powodowane przez nierówności po jednej stronie drogi. Na tle zwykłych układów hydraulicznych system wyróżnia niższa masa, a także znacznie szybsza reakcja – sterowanie AMG może dostosować status pojazdu do warunków w ciągu milisekund.
Mercedes-AMG GLE 63 Coupé
Standard to również skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System). Auto posiada ponadto napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Odpowiednio do swojej mocy i osiągów, nowe modele GLE 63 Coupé dysponują układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.