Mercedes-AMG S 63 E Performance to najmocniejsza klasa S w historii tego modelu. Samochód wyposażony jest w hybrydowy napęd AMG E Performance, który łączy 4,0-litrowy silnik AMG V8 biturbo z silnikiem elektrycznym oraz baterią HPB.
Mercedes-AMG S 63 E Performance
4,0-litrowy silnik spalinowy współpracuje z elektrycznym motorem synchronicznym z magnesami trwałymi, opracowanym w Affalterbach wysokowydajnym akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają świetne osiągi: przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG).
Mercedes-AMG S 63 E Performance
Silnik 4.0 V8 AMG biturbo generuje 450 kW (612 KM) i 900 Nm. Do jego najważniejszych cech konstrukcyjnych należą dwie turbosprężarki twin scroll, które znajdują się w przestrzeni między rozwidlonymi głowicami. Umiejscowienie pomiędzy rzędami cylindrów skraca drogę spalin do turbosprężarki oraz świeżego, sprężonego powietrza do komory spalania. Skutkuje to bardzo spontanicznymi reakcjami na wciśnięcie pedału gazu. Kolejnym istotnym rozwiązaniem jest rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG), zintegrowany z 400-woltową instalacją elektryczną.
Silnik elektryczny rozwija moc 140 kW (190 KM) i został umieszczony na tylnej osi oraz zintegrowany we wspólny moduł (EDU) z elektrycznie sterowaną dwubiegową przekładnią oraz elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Eksperci określają ten układ mianem hybrydy P3. Również akumulator znajduje się z tyłu, nad tylną osią.
Mercedes-AMG S 63 E Performance
Decydującą zaletą takiej lokalizacji EDU jest ominięcie 9-biegowej skrzyni biegów, kołnierzowo połączonej z silnikiem V8. Umiejscowienie za przekładnią pozwala w pełni wykorzystać moment obrotowy obu jednostek napędowych.
Dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi zmienia biegi automatycznie. Odpowiedni dobór przełożeń pozwala połączyć wysoki moment obrotowy na kołach, z myślą o sprawnym ruszaniu, z osiągami przy wyższych prędkościach (maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego jest dostępny praktycznie od pierwszego obrotu, ale spada przy wyższych obrotach – drugi bieg wprowadza go w zakres niższych obrotów, tak aby mógł on wspomagać jednostkę spalinową w całym zakresie prędkości). Elektryczny siłownik włącza drugi bieg najpóźniej przy około 140 km/h, co odpowiada maksymalnej prędkości silnika elektrycznego wynoszącej około 13 500 obr./min.
Mercedes-AMG S 63 E Performance
W samochodzie zastosowano nowy litowo-jonowy akumulator AMG (HPB). Jego konstrukcja czerpie inspirację z rozwiązań technicznych, które sprawdziły się już w hybrydowych bolidach Formuły 1 ekipy Mercedes-AMG Petronas.
Akumulator HPB 150 w S 63 E Performance ma pojemność 13,1 kWh, czyli ponad dwukrotnie większą niż znany już HPB 80. Dostarcza on silnikowi elektrycznemu 70 kW mocy ciągłej i 140 kW mocy szczytowej (przez 10 sekund).
Mercedes-AMG S 63 E Performance
Ładowanie z zewnątrz odbywa się za pomocą pokładowej ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy 3,7 kW. Akumulator powstał z myślą o szybkich dostarczaniu mocy i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu - zasięg w trybie elektrycznym wynosi (wg WLTP) 33 km, w praktyce będzie znacznie mniejszy.
Z zewnątrz Mercedesa-AMG S 63 E Performacne poznamy po typowej dla AMG osłonie chłodnicy z pionowymi poprzeczkami i dużą centralną gwiazdą. Nowością jest też emblemat AMG w srebrno-czarnej kolorystyce zamiast logo Mercedesa. Przedni pas definiuje również zderzak o efektownym wzornictwie, przywodzącym na myśl skrzydło samolotu, z dużymi bocznymi wlotami powietrza i funkcjonalnymi kurtynami powietrznymi. Z boku szczególną uwagę zwracają kute obręcze AMG o średnicy do 21 cali oraz listwy progowe. Z tyłu nie zabrakło typowych dla serii 63 elementów, takich jak trapezoidalne, rowkowane, podwójne końcówki układu wydechowego czy szeroki, żebrowany dyfuzor.
We wnętrzu znajdziemy fotele ze specjalnym dla AMG wzorem przeszyć oraz standardowo montowaną kierownicę AMG Performance ze specjalnymi przyciskami.