Mercedes zaprezentował pierwszego w historii Maybacha z napędem hybrydowym typu plug-in. Cóż, zmniejszanie emisji CO2 obowiązuje każdego...
Mercedes-Maybach S 580 e to hybryda typu plug-in, a więc z możliwością ładowania z gniazdka. Został on oparty o sześciocylindrowy, benzynowy silnik 3.0 o mocy 367 KM i momencie obrotowym 500 Nm.
Silnik spalinowy jest wspomagany przez jednostkę elektryczną o mocy 150 KM i momencie 440 Nm. Moc systemowa hybrydowego układu napędowego wynosi 510 KM, maksymalny moment obrotowy to 750 Nm.
Mercedes-Maybach S 580 e
Osiągi są fenomenalne. Wielka luksusowa limuzyna, jaką jest Mercedes-Maybach S 580 e rozpędza się do 100 km/h w 5,1 s, a więc niczym samochód sportowy. Natomiast prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Co ciekawe, Mercedes nie zdradził, jaką pojemność ma bateria zainstalowana na pokładzie Maybacha S 550 e. Wiadomo jedynie, że zasięg w trybie elektrycznym ma sięgać 100 km, prędkość maksymalna w tym trybie wynosi 140 km/h.
Standardowo samochód można ładować z mocą 11 kW. Natomiast opcjonalnie Mercedesa można wyposażać w pokładową ładowarką DC o mocy 60 kW, dzięki czemu czas ładowania baterii od 0 do 100 proc. na szybkiej ładowarce wynosi tylko pół godziny.
Takie ładowanie ma sens, o ile oczywiście ktoś naprawdę będzie jeździł Mercedesem-Maybach na ładowarkę...
Początkowo Mercedes-Maybach S 580 e będzie oferowany w Chinach, Tajlandii oraz oczywiście na rynkach europejskich. Nie znamy jeszcze cen, można się jednak spodziewać, że w Polsce przekroczy ona milion złotych.