Maybach dołącza do grona producentów samochodów elektrycznych. Pierwszy model sygnowany logiem tej firmy to Mercedes-Maybach EQS SUV.
Mercedes-Maybach EQS SUV
Samochód został opracowany na bazie Mercedes EQS SUV, ale jest oczywiście znacznie lepiej wyposażony. Z tyłu, zamiast kanapy, zainstalowano dwa niezwykle wygodne, rozkładane fotele, ponadto w aucie pojawiła się lodówka na szampana, która... zmniejszyła pojemność bagażnika z 640 do 440 litrów.
Inne modyfikacje to zawieszenie pneumatyczne z trybem jazdy Maybach i poprawiona izolacja akustyczna. Wnętrze Mercedes-Maybach EQS SUV zostało bogato wykończone drewnem i skórą.
Mercedes-Maybach EQS SUV
Źródłem napędu Mercedesa-Maybach EQS 680 SUV, bo tak brzmi pełna nazwa samochodu, są dwa silniki elektryczne o mocy systemowej 658 KM, generujące łącznie 950 Nm. To nieco więcej niż w Mercedesie EQS, który może pochwalić się mocą 544 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 858 Nm.
Pojemność baterii Mercedesa-Maybach jest identyczna, jak w Mercedesie EQS 580 SUV, który ma akumulator o kosmicznej pojemności 108 kWh. Zasięg Mercedesa-Maybach EQS 680 SUV wg cyklu WLTP ma wynosić 600 km.
Mercedes-Maybach EQS SUV
Wyprodukowanie takiej baterii pochłania olbrzymie ilości pierwiastków rzadkich i nie ma nic wspólnego z ekologią... Nie brakuje wręcz głosów, że baterie samochodów elektrycznych nie powinny mieć większej pojemności niż 30-40 kWh.
Potężny akumulator i bogate wyposażenie sprawiają, że Mercedes-Maybach waży niemal 3 tony. Mimo tego, potężne silniki są w stanie go rozpędzić do 100 km/h w 4,3 s. Oczywiście zużywając przy tym kosmiczne ilości energii elektrycznej...