Mercedes-Maybach klasy S to największa i najbardziej luksusowa wersja tego modelu. Samochód ma o 18 cm większy rozstaw osi niż klasa S w wersji przedłużonej. Jego wymiary (długość/szerokość/wysokość) to: 5469/1921/1510 mm.
Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach Klasy S to klasyczna trójbryłowa limuzyna. Wyróżniają ją m.in. charakterystyczna pokrywa silnika z chromowaną „płetwą” oraz typowa dla Mercedesa-Maybacha osłona chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi. W chromowaną oprawę wlotu powietrza wkomponowano napis „MAYBACH”.
Tylne drzwi są szersze niż w klasie S, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna oraz emblematy marki. Na życzenie samochód może być wyposażony w elektrycznie sterowane tylne drzwi.
Mercedes-Maybach klasy S
Lista opcji obejmuje także dwukolorowe malowanie z linią rozdzielającą oraz reflektory DIGITAL LIGHT, które oferują m.in. takie funkcje, jak rzutowanie wskazówek lub symboli ostrzegawczych na drogę przed autem. Każdy reflektor DIGITAL LIGHT zawiera moduł świetlny z trzema LED-ami, które emitują światło załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster.
Wnętrze Mercedesa-Maybacha Klasy S bazuje na wzornictwie kabiny Mercedesa klasy S. W kabinie może znajdować się do pięciu ekranów. Standardowe wyposażenie obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy.
Mercedes-Maybach klasy S
Oświetlenie kabiny korzysta z 253 diod LED. Swoją premierę w Mercedesie-Maybachu ma adaptacyjne tylne oświetlenie, które w kilku względach odpowiada preferencjom pasażerów: oprócz jasności można regulować rozmiar i kierunek wiązki światła. Użytkownik ma również do dyspozycji szeroki zakres ustawień pomiędzy precyzyjnie skupionym oświetleniem przeznaczonym do pracy a rozproszonym światłem nadającym się do odpoczynku.
Na pokładzie nie brakuje przejawów „klasycznego” luksusu: tylne strony oparć przednich foteli zdobią obszerne wykończenia z wysokiej jakości drewna. W przypadku pakietu First Class dla podróżujących z tyłu podobne elementy znajdują się pomiędzy tylnymi siedzeniami.
Mercedes-Maybach klasy S
Rozstaw osi o 18 cm większy niż w przypadku długiej wersji Mercedesa Klasy S (3396 wobec 3216 mm) w pełni premiuje pasażerów jadących z tyłu.
Na profil Mercedesa-Maybacha Klasy S jako samochodu do jazdy z szoferem wyraźnie wskazują standardowe tylne fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet szoferski. Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia. Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia lub snu.
Mercedes-Maybach klasy S
W porównaniu z poprzednią generacją zakres regulacji podpórki zwiększono o ok. 50 mm. Kolejne nowości to funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.
Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w asystenta wnętrza MBUX dla pasażerów z tyłu. „Odgaduje” on liczne zamiary podróżujących – rozpoznaje kierunek spojrzenia i śledzi gesty rąk oraz mowę ciała, w zależności od sytuacji pomagając w automatyzacji obsługi funkcji pojazdu. Samochód jest w stanie rozpoznać ruchy i gesty osób siedzących z tyłu za pomocą umieszczonych w podsufitce kamer laserowych 3D.
Mercedes-Maybach klasy S
Asystent wnętrza MBUX automatycznie „podaje” pas bezpieczeństwa, gdy rozpozna zamiar sięgnięcia po niego na podstawie ruchów rąk pasażera. Przy okazji rozszerzono zakres działania funkcji ostrzegania przy wysiadaniu, która jest teraz w stanie zarejestrować także to, że pojazd zamierza opuścić osoba podróżująca z tyłu.
Jednostki napędowe Mercedesa-Maybacha Klasy S pochodzą z Mercedesa i są częściowo wspomagane elektrycznie. Elektryfikacja jest realizowana za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem drugiej generacji (ISG). Zapewnia on dodatkowy „zastrzyk” mocy (tzw. funkcja boost, do 15 kW/20 KM), ułatwia efektywne „żeglowanie” podczas jazdy ze stałą prędkością, sprawia, że system start/stop działa jeszcze płynniej i ogólnie poprawia efektywność układu napędowego.
Mercedes-Maybach klasy S
Do ISG przystosowano działanie udoskonalonej przekładni 9G-TRONIC. Silnik elektryczny, energoelektronika i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do wnętrza przekładni/zamontowane na niej.
Dzięki ISG udało się wyeliminować cały dwuczęściowy napęd pasowy – zastosowano bowiem elektryczną sprężarkę klimatyzacji. Oznacza to, że nawet przy wyłączonym silniku (fazy start/stopu i żeglowania) wnętrze można skutecznie klimatyzować. Standardowa specyfikacja obejmuje napęd na wszystkie koła.
Mercedes-Maybach klasy S
Seryjne wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z trybów jazdy dostępnych w ramach systemu DYNAMIC SELECT, kierowca może indywidualnie modyfikować charakterystykę pracy zespołu napędowego, ESP, zawieszenia i układu kierowniczego. DYNAMIC SELECT oferuje specjalny tryb jazdy MAYBACH, całkowicie skoncentrowany na komforcie.
Opcjonalna skrętna tylna oś poprawia zwrotność w obszarze zabudowanym, zmniejszając średnicę zawracania nawet o prawie 2 metry. Klienci mają do wyboru dwa warianty skrętnej tylnej osi: tylne koła mogą być skręcane pod maksymalnym kątem 4,5° lub 10°. Zamiast 13,1 m średnica zawracania wynosi wtedy, odpowiednio, 12,2 lub 11,2 m.
Opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V za pomocą kamery stereo „skanuje” drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności, zanim samochód do nich dotrze. Zapewnia również dodatkową ochronę w przypadku uderzenia w bok.
Sprzedaż Mercedesa-Maybach klasy S w Chinach rozpocznie się już w grudniu, natomiast w Europie - wiosną 2021 roku. Pierwsze samochody wyjadą z salonów latem.