Po trzech latach od premiery Mercedes dokonał subtelnego odświeżenia modelu AMG GT w wersji czterodrzwiowej.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Trudno mówić nawet o liftingu, bo wygląd się nie zmienił. Nabywcy mają za to do wyboru poszerzoną gamę wzorów obręczy kół, odcieni tapicerki, elementów wykończenia i kolorów nadwozia.
Przy okazji AMG GT 4-drzwiowe Coupé otrzymał zmodernizowane zawieszenie. AMG RIDE CONTROL+ nadal bazuje na wielokomorowym układzie zawieszenia pneumatycznego połączonym z adaptacyjnym, elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ten ostatni jest jednak zupełnie nowy i po raz pierwszy wykorzystuje po dwa zawory redukujące ciśnienie umieszczone na zewnątrz każdego amortyzatora.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Działając bezstopniowo, umożliwiają one bardziej precyzyjne dostosowanie siły tłumienia do różnych warunków drogowych oraz programów jazdy: jeden zawór kontroluje tłumienie odbicia, tj. siłę, jaka występuje podczas odbicia koła, a drugi tłumienie w fazie ugięcia. Oba etapy są zatem kontrolowane niezależnie od siebie.
Z jednej strony takie rozwiązanie pozwala na podniesienie poziomu komfortu, z drugiej przyczynia się do zapewnienia bardziej sportowej dynamiki jazdy.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Nowa jest kierownica AMG Performance z charakterystycznymi, podwójnymi ramiona ze zintegrowanymi przyciskami. Kierownica ma też matę wykrywającą dotyk dłoni. Jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na wieńcu, uruchamiana jest kaskada komunikatów ostrzegawczych; ostatecznie – w obliczu braku reakcji – system aktywuje asystenta awaryjnego hamowania. Wystarczy jednak położyć dłoń na kierownicę, by komunikaty zniknęły, nie jest konieczna korekta toru jazdy.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe
Ponadto, dzięki szeroko zakrojonej aktualizacji przeprowadzonej latem ubiegłego roku, Maercedes-AMG GT 4-drzwiowe coupe jest już wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne. Ich lista obejmuje zaktualizowane systemy wspomagające oraz standardowo montowany panoramiczny kokpit, w tym system multimedialny MBUX z charakterystycznymi dla AMG wyświetlaczami i funkcjami.
Odnowiony AMG GT 4-drzwiowe Coupe na początek dostępne będzie wyłącznie z rzędowymi 6-cylindrowymi, 3-litrowymi jednostkami benzynowymi. Do wyboru jest wersja GT 43 (367 KM, napęd na tył lub wszystkie koła) i GT 53 (435 KM), obie wyposażono w technologię mild-hybrid.
Tymczasowo wycofano wersje z silnikami 4.0 V8: GT 63 (585 KM) i GT 63 S (639 KM). Silniki te mają wrócić, również wzbogacone o technologię miękkiej hybrydy.
Odświeżony Mercedes AMG-GT 4-drzwiowe Coupe pojawi się w salonach w sierpniu.