chceauto.pl
x
Mercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiem

Mercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiem

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-03-24

W dzisiejszej motoryzacji nie ma świętości. Producenci bez żenady sięgają po kultowe nazwy i nazywają nimi ginące w tłumie SUV-y. A duszeni przez normy emisji spalin nie cofają się przed wsadzaniem coraz mniejszych silników do aut, które powinny stać na szczycie motoryzacyjnej ewolucji. Tak właśnie zrobił Mercedes, który zaprezentował model AMG GT 43 Coupe. To klasyczne coupe z tylnym napędem, co gorsza sygnowane przez AMG, napędzane jest czterocylindrowym silnikiem 2.0, współpracującym z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią 9-biegową.

  1. Mercedes-AMG GT 43 Coupe ma silnik z elektryczną turbosprężarką
  2. Mercedes-AMG GT 43 Coupe to już kolejne AMG z silnikiem 2.0
  3. Mercedes-AMG GT 43 Coupe wciąż jest dostępny z silnikiem V8

Mercedes-AMG GT 43 Coupe ma silnik z elektryczną turbosprężarką

Silnik wspomagany jest przez elektryczną turbosprężarkę. Rozwiązanie to polega na tym, że mierzący tylko 4 cm grubości silnik elektryczny jest umieszczony bezpośrednio na wale turbosprężarki pomiędzy wirnikiem turbiny po stronie wydechu, a wirnikiem sprężarki po stronie dolotu. Silnik jest sterowany elektronicznie i napędza wał sprężarki w dolnym zakresie prędkości obrotowych, zanim napęd zostanie przejęty przez spaliny.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Dwulitrowa jednostka generuje 421 KM i 500 NM, a dzięki hybrydzie typu mild, chwilowo moc może wzrosnąć o kolejne 14 KM. A to oznacza, że Mercedes-AMG GT 43 Coupe rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s i może się rozpędzić do 280 km/h.

Maksymalna moc jest osiągana przy 6750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy - między 3250 a 5000 obr/min. Auto ma więc wysilony silnik, by korzystać z pełni osiągów, konieczne jest kręcenie do wysokich obrotów, co oczywiście negatywnie odbije się na zużyciu paliwa.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Ale ważniejsze jest co innego - średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP to 10,3 l/100 km. A to oznacza nieprzesadną emisję CO2 i względnie nieduże kary za przekroczenie norm.

Mercedes-AMG GT 43 Coupe to już kolejne AMG z silnikiem 2.0

Gama modeli spod znaku AMG, które kupimy z silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0 jest już całkiem szeroka. Poza AMG GT 43 Coupe silnik ten znajdziemy w Mercedesie-AMG A 45 S oraz w Mercedesie-AMG SL.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes-AMG GT 43 Coupe

Mercedes-AMG GT 43 Coupe wciąż jest dostępny z silnikiem V8

Na szczęście, oferta silnikowa zaprezentowanego pierwszy raz w sierpniu 2023 roku, Mercedesa-AMG GT Coupe obejmuje jeszcze dwie wersje, która doskonale pasują do tego sportowego coupe.

Przede wszystkim jest to Mercedes-AMG GT 63 4Matic+, którego źródłem mocy jest silnik 4.0V8 biturbo, który generuje 585 KM i 800 Nm. Jednostka ta współpracuje z automatyczną przekładnią 9G-AMG, za której pośrednictwem napędza wszystkie cztery koła. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Druga ciekawa wersje to Mercedes-AMG GT 55 4Matic+, który również jest napędzany przez jednostkę 4.0V8, ale generującą 476 KM i 700 Nm. Taki samochód również ma napęd na wszystkie koła, a do 100 km/h rozpędza się w 3,9 s. prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.

Co ciekawe, w Polsce Mercedes-AMG GT jest dostępny wyłącznie w najmocniejszej wersji, a jej cena zaczyna się od niemal okrągłego miliona zł.

Mercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiem - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiemMercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiemMercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiemMercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiemMercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiemMercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiemMercedes-AMG GT 43 Coupe z dwulitrowym silnikiem

Zobacz także

Mercedes-AMG GT Coupe drugiej generacji

Mercedes-AMG GT Coupe drugiej generacji 2023-08-30

Mercedes-AMG GT drugiej generacji został oparty na modelu SL. O ile jednak SL to kabriolet z miękkim dachem i kabiną 2+2, o tyle GT otrzymał zamknięte nadwozie. Myliłby się jednak ktoś, by sądził, że oba modele różnią się jedynie obecnością...
Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE w serii F1 Edition

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE w serii F1 Edition 2022-06-29

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE to najmocniejszy jak dotąd seryjny model marki z Affalterbach – w czym zasługa transferu techniki z Formuły 1. Hybrydowy napęd z silnikiem elektrycznym i akumulatorem AMG High Performance przy tylnej osi generuje moc...
Odświeżony Mercedes-AMG GT Coupé V8 już w Polsce

Odświeżony Mercedes-AMG GT Coupé V8 już w Polsce 2022-03-22

Zmodernizowane Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ w wersji V8 można już zamawiać w polskich salonach. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 813 700 zł w przypadku GT 63 4MATIC+ oraz 879 100 zł w przypadku GT 63 S 4MATIC+. Co...
Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe po zmianach

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe po zmianach 2021-06-17

Po trzech latach od premiery Mercedes dokonał subtelnego odświeżenia modelu AMG GT w wersji czterodrzwiowej.Trudno mówić nawet o liftingu, bo wygląd się nie zmienił. Nabywcy mają za to do wyboru poszerzoną gamę wzorów obręczy kół, odcieni...
Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series 2020-07-20

Mercedes-AMG GT Black Series to najmocniejsza odmiana tego modelu, napędzana najmocniejszym silnikiem V8 w historii niemieckiego koncernu.Black Series zawsze było topową wersją samochodów sygnowanych przez AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku - pod...
Mercedes-AMG GT po liftingu

Mercedes-AMG GT po liftingu 2018-12-03

Wielbiony przez fanów niemieckiej marki Mercedes-AMG GT doczekał się kuracji odmładzającej. Co zmieniło się w ramach standardowego liftingu przypadającego na połowę rynkowej kariery?Z zewnątrz – niewiele. Samochód otrzymał nowe reflektory...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS