W dzisiejszej motoryzacji nie ma świętości. Producenci bez żenady sięgają po kultowe nazwy i nazywają nimi ginące w tłumie SUV-y. A duszeni przez normy emisji spalin nie cofają się przed wsadzaniem coraz mniejszych silników do aut, które powinny stać na szczycie motoryzacyjnej ewolucji. Tak właśnie zrobił Mercedes, który zaprezentował model AMG GT 43 Coupe. To klasyczne coupe z tylnym napędem, co gorsza sygnowane przez AMG, napędzane jest czterocylindrowym silnikiem 2.0, współpracującym z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią 9-biegową.
- Mercedes-AMG GT 43 Coupe ma silnik z elektryczną turbosprężarką
- Mercedes-AMG GT 43 Coupe to już kolejne AMG z silnikiem 2.0
- Mercedes-AMG GT 43 Coupe wciąż jest dostępny z silnikiem V8
Mercedes-AMG GT 43 Coupe ma silnik z elektryczną turbosprężarką
Silnik wspomagany jest przez elektryczną turbosprężarkę. Rozwiązanie to polega na tym, że mierzący tylko 4 cm grubości silnik elektryczny jest umieszczony bezpośrednio na wale turbosprężarki pomiędzy wirnikiem turbiny po stronie wydechu, a wirnikiem sprężarki po stronie dolotu. Silnik jest sterowany elektronicznie i napędza wał sprężarki w dolnym zakresie prędkości obrotowych, zanim napęd zostanie przejęty przez spaliny.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Dwulitrowa jednostka generuje 421 KM i 500 NM, a dzięki hybrydzie typu mild, chwilowo moc może wzrosnąć o kolejne 14 KM. A to oznacza, że Mercedes-AMG GT 43 Coupe rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s i może się rozpędzić do 280 km/h.
Maksymalna moc jest osiągana przy 6750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy - między 3250 a 5000 obr/min. Auto ma więc wysilony silnik, by korzystać z pełni osiągów, konieczne jest kręcenie do wysokich obrotów, co oczywiście negatywnie odbije się na zużyciu paliwa.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Ale ważniejsze jest co innego - średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP to 10,3 l/100 km. A to oznacza nieprzesadną emisję CO2 i względnie nieduże kary za przekroczenie norm.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe to już kolejne AMG z silnikiem 2.0
Gama modeli spod znaku AMG, które kupimy z silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0 jest już całkiem szeroka. Poza AMG GT 43 Coupe silnik ten znajdziemy w Mercedesie-AMG A 45 S oraz w Mercedesie-AMG SL.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes-AMG GT 43 Coupe wciąż jest dostępny z silnikiem V8
Na szczęście, oferta silnikowa zaprezentowanego pierwszy raz w sierpniu 2023 roku, Mercedesa-AMG GT Coupe obejmuje jeszcze dwie wersje, która doskonale pasują do tego sportowego coupe.
Przede wszystkim jest to Mercedes-AMG GT 63 4Matic+, którego źródłem mocy jest silnik 4.0V8 biturbo, który generuje 585 KM i 800 Nm. Jednostka ta współpracuje z automatyczną przekładnią 9G-AMG, za której pośrednictwem napędza wszystkie cztery koła. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Druga ciekawa wersje to Mercedes-AMG GT 55 4Matic+, który również jest napędzany przez jednostkę 4.0V8, ale generującą 476 KM i 700 Nm. Taki samochód również ma napęd na wszystkie koła, a do 100 km/h rozpędza się w 3,9 s. prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.
Co ciekawe, w Polsce Mercedes-AMG GT jest dostępny wyłącznie w najmocniejszej wersji, a jej cena zaczyna się od niemal okrągłego miliona zł.