Mercedes-AMG GT drugiej generacji został oparty na modelu SL. O ile jednak SL to kabriolet z miękkim dachem i kabiną 2+2, o tyle GT otrzymał zamknięte nadwozie. Myliłby się jednak ktoś, by sądził, że oba modele różnią się jedynie obecnością twardego, stałego dachu.
Mercedes-AMG GT Coupe II generacji
Właściwie tylko maska i drzwi są wspólnymi elementami SL-a i GT. Reszta nadwozia jest już inna. "Skrzela" na przednich błotnikach wyraźnie nawiązują do GT pierwszej generacji, podobnie jak skośne reflektory. Różne są również wymiary.
Mercedes-AMG GT na 473 cm długości, czyli jest aż o 18 cm dłuższy od poprzednika, a o 3,5 cm - dłuższy od SL-a. Szerokość nadwozia wynosi 198,4 cm, czyli aż 7 cm więcej niż w przypadku SL-a. Oba modele mają za identyczną wysokość, wynoszącą 135,4 cm.
Mercedes-AMG GT Coupe II generacji
Na tylnej, siegającej aż dachu, klapie opcjonalnie może znajdować się duży spojler. Ponadto, również opcjonalnie, Mercedes-AMG GT może być wyposażony w tylną kanapę, dzięki czemu wnętrze, podobnie jak w SL-u, zyskuje architekturę 2+2. Jak zapewnia sam producent, zmieszczą się na niej osoby o wzroście do 150 cm, chociaż nie oszukujmy się, że będą podróżować w komfortowych warunkach.
W konfiguracji 2+2 pojemność bagażnika wynosi 321 litrów, po złożeniu kanapy można przewieźć do 675 litrów bagażu.
Mercedes-AMG GT Coupe II generacji
Natomiast wnętrze Mercedesa-AMG GT jest identyczne jak w SL-u, co oznacza, że ekran cyfrowych zegarów nie jest połączony z umieszczonym pionowo, dużym ekranem systemy infotainment.
Również silniki są zbieżne z tymi, które zastosowano w Mercedesie SL. Dokładnie rzecz biorąc, Mercedes-AMG GT jest dosatępny w dówch wersjach, które są napędzane przez najmocniejsze silniki zastosowane w SL-u.
Mercedes-AMG GT Coupe II generacji
Mercedes-AMG GT 63 4Matic+ ma ten sam układ napędowy co SL 63. Źródłem mocy jest silnik 4.0V8 biturbo, który generuje 585 KM i 800 Nm. Jednostka ta współpracuje z automatyczną przekładnią 9G-AMG, za której pośrednictwem napędza wszystkie cztery koła.
Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. To osiągi godne uznania, biorąc pod uwagę, że auto waży 1970 kg.
Z kolei Mercedes-AMG GT 55 4Matic+ jest napędzany przez ten sam silnik, co SL 55, czyli również jednostkę 4.0V8, ale generującą 476 KM i 700 Nm. Taki samochód również ma napęd na wszystkie koła, a do 100 km/h rozpędza się w 3,9 s. prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.