chceauto.pl
x

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
223 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1999 cm3
Silnik
Plug-in HybridCo to znaczy?
Pojemność baterii
19.5 kWh
Waga
2045 kg
Ładowność
610 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
313 KM (204 KM + 136 KM)
0-100 km/h
6.2 s.
V max
240 km/h
Zasięg
700 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/50 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
490 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KMMercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM

Mercedes - Benz C-klasa

Klasa C to następca popularnego w latach osiemdziesiątych Mercedesa 190, który był mniejszą i tańszą alternatywą dla modelu W124. Obecnie pojazdy klasy C pozycjonowane są poniżej klasy E i w nomenklaturze niemieckiej marki oznaczają auta klasy niższej średniej. Wnętrze jest niewiele przestronniejsze niż w popularnych samochodach kompaktowych, model wciąż budowany jest jednak wg "starej szkoły" - w każdej generacji umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędza koła tylne. Na tle rynkowych konkurentów na pochwałę zasługuje wysoki prestiż, komfort i - za wyjątkiem typoszeregu W202 - wysoki poziom bezpieczeństwa.

Mercedes - Benz C-klasa S206

Mercedes klasy C typoszeregu W206/S206 został zaprezentowany w 2021 roku. Samochód, przy długości 4751 mm i szerokości 1820 mm, jest zauważalnie większy niż poprzednia generacja. O 25 mm, wzrósł również (do 2865 mm) rozstaw osi.

Mimo zwiększenia gabarytów współczynnik oporu Cd powietrza pozostał na poziomie poprzedników (limuzyna: 0,24, kombi: 0,27).

Z większych wymiarów karoserii nowej klasy C korzystają podróżujący – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń na wysokości łokci w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 22 mm z przodu i o 15 mm z tyłu. Miejsca nad głową z tyłu przybyło o 13 mm (kombi: o 11 mm). W połączeniu z nawet o 35 mm większą przestrzenią na nogi z tyłu podróżowanie w drugim rzędzie siedzeń jest jeszcze przyjemniejsze.

Funkcję zestawu wskaźników pełni wolnostojący ekran LCD o wysokiej rozdzielczości, dostępny w wersji o przekątnej 10,25” i 12,3”. Zwrot w kierunku cyfryzacji jest widoczny również w przypadku centralnego, dotykowego wyświetlacza (9,5” lub 11,9”). Oba ekrany zdają się wizualnie unosić nad deską rozdzielczą.

Mercedes klasy C posiada drugą generację systemu operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Także asystent głosowy "Hej Mercedes” stał się bardziej interaktywny. Niektóre czynności – takie jak odebranie połączenia telefonicznego – można zlecić nawet bez używania hasła "Hej Mercedes”.

Gama jednostek napędowych obejmuje tylko 4-cylindrowe silniki z modułowej rodziny motorów Mercedesa FAME (Family of Modular Engines). Oprócz turbodoładowania zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG), który – jako "łagodna” hybryda drugiej generacji – zapewnia wsparcie przy niskich prędkościach obrotowych silnika.

Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC została udoskonalona pod kątem przystosowania do ISG i jest teraz montowana we wszystkich wersjach klasy C. Silnik elektryczny, energoelektronikę i chłodnicę przeniesiono do skrzyni, rezygnując z okablowania.

Gama obejmuje również hybrydy plug-in z napędem czwartej generacji. Wysokonapięciowy akumulator należy do rodziny akumulatorów czwartej generacji. Składa się z 96 ogniw i ma łączną pojemność 25,4 kWh. Aby uwzględnić wysoką gęstość energii, akumulator wyposażono w wewnętrzny układ chłodzenia. Dzięki temu system zarządzania temperaturą może sterować temperaturą roboczą niezależnie od wentylacji kabiny. Gdy akumulator jest całkowicie rozładowany, można go "zatankować” do pełna w ciągu około 30 minut, korzystając z opcjonalnej ładowarki DC o mocy 55 kW. Dostępna jest też standardowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW (w zależności od rynku), służąca do ładowania prądem przemiennym.

Mercedes klasy C dostępny jest także jako Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Źródłem mocy tego pojazdu jest hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Jego sercem jest zamontowany pod maską dwulitrowy, rzędowy silnik 4-cylindrowy, który dzięki doładowaniu generuje 476 KM. Dodatkowo przy tylnej osi znalazła się elektryczna jednostka, generująca 204 KM. Silnik elektryczny jest zintegrowany z 9-stopniową automatyczną przekładnią i tylnym, sterowanym elektronicznie dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Energia elektryczna służąca do zasilania silnika elektrycznego przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 6,1 kWh, który zamontowano pod podłogą bagażnika.

Moc systemowa wynosi 680 KM, a maksymalny moment obrotowy to niesamowite 1020 Nm. W efekcie samochód okazuje się mocniejszy i szybszy od wersji z silnikiem V8 poprzedniej generacji, bowiem rozpędza się do 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-03-26

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mercedes klasy C jako hybryda plug-in2021-11-03Oto nowy Mercedes klasy C2021-02-23Mercedes C Coupe i Cabrio po liftingu2018-03-21Mercedes klasy C po liftingu2018-02-15Mercedes klasy C znalazł 8 mln nabywców2015-05-29Całkiem nowy Mercedes klasy C2013-12-16

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 3

BMW 3

30e 292 KM hybryda2022kombiautomattylny
cena średnia 190 000 zł
OCENY
Dostępność

Mercedes - Benz C-klasa S206 300e 313 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS