Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz C-klasa C205 FL 43 AMG 390 KM
Mercedes - Benz C-klasa
Klasa C to następca popularnego w latach osiemdziesiątych Mercedesa 190, który był mniejszą i tańszą alternatywą dla modelu W124. Obecnie pojazdy klasy C pozycjonowane są poniżej klasy E i w nomenklaturze niemieckiej marki oznaczają auta klasy niższej średniej. Wnętrze jest niewiele przestronniejsze niż w popularnych samochodach kompaktowych, model wciąż budowany jest jednak wg "starej szkoły" - w każdej generacji umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędza koła tylne. Na tle rynkowych konkurentów na pochwałę zasługuje wysoki prestiż, komfort i - za wyjątkiem typoszeregu W202 - wysoki poziom bezpieczeństwa.
Mercedes - Benz C-klasa C205 FL
Generacja W205 Mercedesa klasy C debiutowała na początku roku 2014. Europejska premiera odbyła się w marcu na salonie genewskim.
Auto jest wyraźnie dłuższe i szersze niż poprzednik. Nadwozie wersji sedan mierzy 4,69 m długości i 1,81 m szerokości. Aż o 80 mm wydłużył się też rozstaw osi. W nowym modelu wynosi on dokładnie 2,84 m.
W porównaniu do poprzednika samochód może być znacznie lepiej wyposażony. Na liście wyposażenie - standardowego lub opcjonalnego znajdują się m.in. tablet o średnicy 7 lub 8,4 cala, wyświetlacz Head Up Display czy zawieszenie pneumatyczne.
W maju 2014 roku zaprezentowano po raz pierwszy wersję kombi czyli Estate.
W marciu 2018 roku na salonie w Genewie debiutowała wersja po liftingu. Zmiany stylistyczne ograniczono do koniecznego minimum - wprawne oko dostrzeże zmienione zderzaki, kształt reflektorów oraz osłonę chłodnicy. Nowością są opcjonalne ledowe światła drogowe o nazwie LED Multibeam Ultra Range, nowa jest kierownica, tapicerki pojawił się również szereg nowych systemów wspomagania kierowcy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-10-19