Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz CLE C206 450 381 KM
Mercedes CLE to samochód coupe, który zastąpił klasę C Coupe oraz klasę E Coupe. Jest to zupełnie nowy model, pojazdu o takim oznaczeniu nigdy jeszcze nie było w gamie niemieckiej firmy.
Mercedes CLE jest wynikiem racjonalizatorskiego podejścia. Zamiast dwóch modeli typu coupe i cabrio, a więc Mercedes klasy C i Mercedesa klasy E będzie oferowany tylko jeden model - CLE dostępny zarówno jako kabriolet, jak i coupe.
Stylistycznie Mercedes CLE wygląda bardziej jak klasa C coupe z lekko wznoszącą się linią szyb. Uwagę zwracają tylko dwie boczne szyby, podczas gdy klasa E coupe miała je trzy. Również przód mocno przypomina Mercedesa klasy C, natomiast w tylnej części można się dopatrzeć nawiązań do klasy E.
Wymiary? Mercedes CLE ma 485 cm długości, jest więc o 16 cm dłuższy od klasy C Coupe i o 1,5 cm dłuższy od klasy E Coupe. Płyta podłogowa jest ta sama co w klasie C i klasie E, czyli modułowa MRA 2. Wnętrze nie pozostawia wątpliwości - żywcem zostało przeniesione z klasy C. Możemy więc zapomnieć o potężnych ekranach biegnących przez całą szerokość deski rozdzielczej, czyli Hyperscreen. Zamiast tego na konsoli środkowej znajdziemy wolnostojący ekran wielkości 11,9 cala, natomiast przed kierowcą umieszczono ekran cyfrowych zegarów wielkości 12,3 cala, a więc tak, jak w klasie E i klasie C.
Płyta podłogowa umożliwia zastosowanie szerokiej gamy jednostek napędowych znanych z klasy C i E. Pod maską pracują rzędowe silniki cztero- i sześciocylindrowe, a także hybryda typu plug-in. Najmocniejsza jednostka (3.0 R6) stosowany w CLE 450 4Matic ma 381 KM i 500 Nm.
W gamie jest również jeden diesel - czterocylindrowa jednostka montowana w CLE 220 d generuje 200 KM i dodatkowo 23 KM z układu EQ Boost (który jest montowany zawsze, niezależnie od wersji). Wszystkie silniki współpracują z 9-stopniową przekładnią 9G-TRONIC.
Mercedes CLE Coupe trafił do salonów w listopadzie 2023 roku, natomiast na Cabriolet trzeba będzie poczekać do 2024 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-02