Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.9 s.
Prędkość maksymalna
214 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mercedes - Benz CLK W209 200 Kompressor 184 KM
Mercedes - Benz CLK
Mercedes CLK to dwudrzwiowe coupe zbudowane w oparciu o płytę podłogową klasy C serii W202 i W203. Jednak zastosowane silniki pochodziły z klasy E serii W210 i W211, również cenowo CLK było pozycjonowane bliżej klasy E niż C. Ponieważ również stylistyka nawiązywała do klasy E, przyjęło się uważać, że CLK jest wersją coupe właśnie klasy E a nie C.
Pierwsza generacja CLK (W208) produkowana była w latach 1996 - 2002 z liftingiem w roku 2000. Jego następca - W209 pojawił się z początkiem 2003 roku i produkowany był do 2009. W tym samym roku zaprezentowano wersję coupe klasy E serii W212, która jest sprzedawana jako jedna z wersji nadwoziowych tego modelu (E coupe) i nie nosi już nazwy CLK.
Niestety, poza obszernym, dobrze wykonanym wnętrzem i dobrymi właściwościami jezdnymi (nastawionymi raczej na komfort, niż sport) pierwsza generacja nie cieszy się zbyt dobrą opinią. Samochód był jednym z tych, które popsuły wizerunek Mercedesa. Użytkownicy narzekają na często pojawiające się usterki, w pechowych lub wyeksploatowanych (takie stanowią zdecydowaną większość oferty rynkowej) autach ich lista może być bardzo długa. Notorycznie współpracy odmawia np. zamek tylnej klapy, zdarzają się wycieki oleju ze skrzyń biegów i tylnego dyferencjału. Do typowych usterek zaliczyć też można „falujące” wyświetlacze ciekłokrystaliczne w kabinie, czy lubiące wylać amortyzatory. Silniki i skrzynie biegów są raczej bezawaryjne, chociaż dużo zależy od sposobu eksploatacji. Naprawa kompresora stosowanego w jednostkach benzynowych może się okazać bardzo kosztowna. Samochód miewa też problemy z rdzą, która atakuje nawet bezwypadkowe (nieliczne na polskim rynku) egzemplarze.
Co prawda, CLK nie było poddane testom zderzeniowym, ale warto mieć świadomość, że C-klasa W202, na której płycie podłogowej oparto CLK W208 uzyskała w testach Euro NCAP zaledwie dwie gwiazdki!
Mercedes - Benz CLK W209
Mimo że CLK traktowany jest jako klasa E z dwudrzwiowym nadwoziem, podobnie jak poprzednik, W209 bazuje na rozwiązaniach technicznych mniejszego Mercedesa klasy C (tym razem typoszeregu W203). Samochód ma całkiem solidną budowę, usterki dotyczą przeważnie rozbudowanej elektroniki. W przypadku turbodiesli odradzamy korzystanie z usług firm oferujących tzw. "chiptuning". Z większą od nominalnej mocą kiepsko radzą sobie standardowe hamulce i - co gorsza - elementu układu przeniesienia napędu. Po zwiększeniu mocy często dochodzi do uszkodzenia skrzyni biegów lub sprzęgła, co w przypadku tego auta generuje koszty idące w tysiące złotych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-08-01