chceauto.pl
x

Mercedes - Benz W124 280 193 KM

Mercedes - Benz W124 280 193 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1996
Średnia cena
18 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2799 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
193 KM
0-100 km/h
9.2 s.
V max
213 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
550 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.1 s.
Prędkość maksymalna
194 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mercedes - Benz W124 280 193 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz W124 280 193 KMMercedes - Benz W124 280 193 KMMercedes - Benz W124 280 193 KMMercedes - Benz W124 280 193 KMMercedes - Benz W124 280 193 KMMercedes - Benz W124 280 193 KM

Mercedes - Benz W124 280 193 KM

Zdaniem wielu W124 przemianowany w 1993 roku na klasę E to ostatni prawdziwy Mercedes. Obszerny, komfortowy i imponujący trwałością podzespołów.

O typowych usterkach trudno mówić, większość wynika po prostu z ogólnego wyeksploatowania (wiele egzemplarzy może się pochwalić przebiegami rzędu miliona kilometrów!). Zarówno proste, pozbawione doładowania silniki Diesla (z rzędowymi pompami wtryskowymi), jak i przekładnie są niezwykle trwałe. W przypadku automatów należy wykonać kilkunastokilometrową jazdę próbną, tak by olej w skrzyni mógł się zagrzać. Szarpanie świadczy przeważnie o zaniedbaniach eksploatacyjnych, remont przekładni, może pochłonąć ok. 3 tys. zł. Zarówno silniki, jak i skrzynie potrafią gubić olej. O bardzo dużym przebiegu poinformuje nas np. tylny most, który konając głośno wyje. Typowym mankamentem jest np. kiepskie działanie hamulca postojowego, awarie centralnych zamków czy elektrycznie sterowanych szyb.

W przypadku tego modelu eksploatacja nie powinna być jednak droga, ponieważ na rynku dostępna jest cała masa tanich zamienników. Przed kupnem warto natomiast (jak w przypadku każdego Diesla), sprawdzić kompresję i to, czy silnik jest "suchy", aby uniknąć sporych kosztów związanych z remontem jednostki napędowej. Należy także bardzo dokładnie dochodzić przeszłości auta, ponieważ w latach dziewięćdziesiątych ten model Mercedesa szczególnie upodobali sobie amatorzy cudzej własności. Wiele pojazdów pełniło także rolę taksówek, przez co są one już po prostu mocno "zajeżdżone". Ostatnie sedany E W124 zjechały z taśmy produkcyjnej w 1995 roku. Rok później zaprzestano produkcji wersji kombi i coupe. Najdłużej - do 1997 roku przetrwał w ofercie Mercedesa model z otwartym nadwoziem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-06-13

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mercedes - Benz W124 280 193 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz E-klasa

Mercedes E-klasa

280 193 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Kappa

Lancia Kappa

2.4 20V 175 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

2.8 E 193 KM benzyna1996sedanręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo seria 900

Volvo seria 900

2.9 204 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Omega

Opel Omega

3.0 V6 210 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover Seria 800

Rover Seria 800

25 175 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność

Mercedes - Benz W124 280 193 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS